  • 1. Data: 2003-12-29 14:46:31
    Temat: akt notarialny - kupno mieszkania od developera
    Od: "Notek" <...@...n>

    Witam,

    zalozmy ze kupuje mieszkanie od developera,
    podpisujemy umowe przedwstepna bez aktu notarialnego
    bo developer twierdzi ze akty mozna podpisywac dopiero
    po zakonczeniu budowy wszystkich blokow w obrebie
    osiedla - tzn. po zakonczeniu calej inwestycji.
    Zalozmy ze wplacam 100% gotowka albo z kredytu bankowego.
    Jak powinienem zabezpieczyc sie na wypadek upadlosci
    developera?

    Dziekuje,
    Notek

  • 2. Data: 2003-12-29 15:10:12
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Notek napisał:

> [...]
    > po zakonczeniu budowy wszystkich blokow w obrebie
    > osiedla - tzn. po zakonczeniu calej inwestycji.

    JAk to nie mozna? Przeciez ja tak zrobilam. Umowa przedwstepna u
    notariusza jak najbardziej jest mozliwa, developer krecil nosem, ale sie
    zgodzil. A na jakiej podstawie (przepisu) Twoj developer twierdzi, ze
    nie mozna? Wlasnego widzimisie? Naciskaj na nich!
    > Zalozmy ze wplacam 100% gotowka albo z kredytu bankowego.
    > Jak powinienem zabezpieczyc sie na wypadek upadlosci
    > developera?

    A budynek juz stoi? Bo jezeli nie, to kredytodawca nie da Ci raczej
    calej sumy na raz, tylko bedzie wplacal w transzach zgodnie z postepem
    budowy. Jezeli budowa stanie kredyt moze ban wstrzymac (tak robi np. GE
    Bank Mieszkaniowy).

    --

    Edytka, ktora moze sie mylic...
    [edymon]

  • 3. Data: 2003-12-29 17:02:18
    Od: "Notek" <...@...n>

> [...]
    > zgodzil. A na jakiej podstawie (przepisu) Twoj developer twierdzi, ze
    > nie mozna? Wlasnego widzimisie? Naciskaj na nich!

    Jak? Mowic kazdy moze....

> [...]
    > calej sumy na raz, tylko bedzie wplacal w transzach zgodnie z postepem
    > budowy. Jezeli budowa stanie kredyt moze ban wstrzymac (tak robi np. GE

    Budynek stoi, mieszkania przekazane. ZTCW inni lokatorzy tez kupili
    na umowe przedwstepna i czekaja na zaproszenie do podpisania
    aktu notarialnego. Boje sie wplacac 100% zeby nie bylo pozniej
    takiego przekretu jak z firma Pontus z Wroclawia ktora oglosila
    upadlosc i w tej chwili syndyk wystawil na sprzedaz mieszkania
    juz raz sprzedane ale bez aktow notarialnych. Lokatorzy sa bez
    szans gdyz jak wiadomo w pierwszej kolejnosci zaspokaja sie
    roszczenia skarbu panstwa. No wiec czego mam żądać od
    developera zanim dokonam pelnej zaplaty za mieszkanie ?
    Wie ktos ?

  • 4. Data: 2003-12-29 20:21:06
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Notek" <...@...n> napisał w wiadomości
> [...]
    > roszczenia skarbu panstwa. No wiec czego mam żądać od
    > developera zanim dokonam pelnej zaplaty za mieszkanie ?

    To proste! Żądaj notarialnego przekazania prawa własności lokalu zanim
    zapłacisz całą kwotę. W żadnym wypadku nie płać całej sumy przed
    podpisaniem aktu sprzedaży - bo teraz ty masz pieniądze a deweloper ma
    lokal, a jak zapłacisz ty nie będziesz mieć nic, a deweloper będzie miał
    wszystko. Ewentualnie żądaj podpisania umowy przedwstepnej - przyrzeczenia
    przeniesienia własności - notarialnej - da ci to większe uprawnienia przy
    dochodzeniu swoich praw niż zwykła umowa. I nie daj się zwieść
    stwierdzeniom, że nie można notarialnie, można, a nawet trzeba. W
    ostateczności użyj argumentu, że uczciwy deweloper by się zgodził, bo czego
    miałby się bać.

  • 5. Data: 2004-01-03 10:19:00
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

> [...]
    > osiedla - tzn. po zakonczeniu calej inwestycji.
    > Zalozmy ze wplacam 100% gotowka albo z kredytu bankowego.

    Jesli zalózmy decydujesz sie na takie warunki to zalózmy ze oszalałes.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"