  • 1. Data: 2006-02-22 13:50:15
    Temat: adres korespondencyjny - czy musi byc na terenie RP?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wiele firm/instytucji rozdziela adres korespondencyjny od adresu
    zameldowania. Czy firma moze odmowic mi zarejstrowania adresu
    korespondencyjnego poza granicami kraju? W regulaminie swiadczenia uslug
    nie ma na ten temat wzmianki.
    Podobnie jak w przypadku telefonu kontaktowego. Na prosbe o
    zarejstrowanie w systemie numeru telefonu zagranicznego, jeden bank
    zakomunikowal, ze nie ma takiej mozliwosci, ale nawet jakby byla to i
    tak maja zabronione dzwonienie "za granice".

    Czy zagraniczne adresy korespondencyjne/numery telefonow to sprawa
    uregulowana, czy widzimisie instytucji?

    Dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2006-02-22 14:01:56
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Jasek napisał(a):

> [...]
    > tak maja zabronione dzwonienie "za granice".
    >
    > Czy zagraniczne adresy korespondencyjne/numery telefonow to sprawa

    jesli w regulaminie/umowie nie ma wzmianki na temat zagranicznych danych
    teleadresowych to obowiazuje zasada ze mozna podac adres
    korespondencyjny zagraniczny - zgodnie z 4 swobodami UE.
    skoro bank nie chce zarejestrowac zagranicznego numeru telefonu to niech
    w ogole nie rejestruje numeru tel. - na pewno nie moze odmowic zalozenia
    konta z tego powodu

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)go2(kropka)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13!

  • 3. Data: 2006-02-23 07:22:23
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Sarpedon wrote:

> [...]
    > skoro bank nie chce zarejestrowac zagranicznego numeru telefonu to niech
    > w ogole nie rejestruje numeru tel. - na pewno nie moze odmowic zalozenia

    Ale skoro nie zarejestruje danych korespondencyjnych, w tym wypadku
    adresu i telefonu zagranicznego to jak będzie się kontaktował z
    klientem, który właśnie tam przebywa? Skoro nie może tego robić to
    zakładanie konta w takim banku mija się z celem.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 4. Data: 2006-02-23 15:29:14
    Od: Miernik <m...@f...org>

    AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl> wrote:
> [...]
    > klientem, który właśnie tam przebywa? Skoro nie może tego robić to
    > zakładanie konta w takim banku mija się z celem.

    A po co bank ma się kontaktować z klientem? Ja mam konta w kilkunastu
    polskich bankach, ale w tym czy w zeszłym roku żaden się ze mną nie
    kontaktował telefonicznie - i dobrze. Jedyny raz kiedy jakiś bank się
    kontaktował ze mną to oddzwanianie w przypadku zdalnego zakładania, ale
    jak sie zakłada w placówce to jest to zbędne.

    O ile bank przysyła karty kodów jednorazowych to kontaktuje się w tym
    celu listownie, ale to można sobie otworzyć konto w banku z tokenem i
    nie będzie się już nigdy bank potrzebował kontaktować listownie. Kartę
    co dwa lata można sobie w placówce odebrać.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 5. Data: 2006-02-24 03:04:26
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Miernik wrote:

    > A po co bank ma siÄ(TM) kontaktowaÄ? z klientem? Ja mam konta w kilkunastu
    > polskich bankach,
    Tos Pan bogaty...

    > O ile bank przysy?,a karty kod??w jednorazowych to kontaktuje siÄ(TM) w tym
    > celu listownie, ale to mo? 1/4 na sobie otworzyÄ? konto w banku z tokenem i
    > nie bÄ(TM)dzie siÄ(TM) ju? 1/4 nigdy bank potrzebowa?, kontaktowaÄ? listownie.
    KartÄ(TM)
    > co dwa lata mo? 1/4 na sobie w plac??wce odebraÄ?.

    Prosze sobie wyobrazic, ze banki maja i inne produkty procz kont
    osobistych. Ot chociazby - kredyt konsumpcyjny, kredyt hipoteczny, karty
    kredytowe. W przypadku tego drugiego, banki czasami lubia poinformowac o
    pewnych zmianach, popprosic o doslanie odpowienich dokumentow. Trudno
    jest to zrobic w przypadku, gdy dokumenty trafiaja w proznie. Rodzi to
    pewne kontrowersje i komplikacje skutkujacce np. wymowieniem umowy
    kredytowej. A wtedy nie jest to do smiechu, i prosze sobie wyobrazic,
    nie ogranicza sie to do listy hasel jednorazowych...

    Jacek

  • 6. Data: 2006-02-24 04:12:29
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Jasek <j...@p...onet.pl> wrote:
    > banki czasami lubia poinformowac o pewnych zmianach, popprosic o
    > doslanie odpowienich dokumentow. Trudno jest to zrobic w przypadku,
    > gdy dokumenty trafiaja w proznie.

    To e-mailem mogą poinformować/poprosić.

  • 7. Data: 2006-02-24 04:31:58
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Miernik wrote:
    > Jasek <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To e-mailem mogÄ... poinformowaÄ?/poprosiÄ?.

    Z jakiegos bardzo tajemniczego powodu nie moga. Widocznie nie ma jak
    wbic potwierdzenia nadania :), by skutecznie robic bagno w przyszlosci...

    Jacek

  • 8. Data: 2006-02-24 04:33:54
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    AdamS wrote:
    > Skoro nie może tego robić to
    > zakładanie konta w takim banku mija się z celem.

    Czasami sie zdaza, ze ktos jest klientem banku od klilku lat. Korzysta z
    pewnych produktow tego banku, na ktorych mu zalezy i z ktorych
    zrezygnowac nie moze. Wiec sam Pan widzi to nie takie proste...

    Jacek

  • 9. Data: 2006-02-24 07:25:51
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Jasek wrote:

> [...]
    > pewnych produktow tego banku, na ktorych mu zalezy i z ktorych
    > zrezygnowac nie moze. Wiec sam Pan widzi to nie takie proste...

    W takim razie zawsze można zlecić przekierowanie połączenia
    telefonicznego z numeru krajowego na numer zagraniczny oczywiście na
    swój koszt, a w przypadku korespondencji poprosić kogoś (np z rodziny)
    aby przesyłał korespondencję dalej

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 10. Data: 2006-02-24 07:41:34
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Miernik wrote:

    > A po co bank ma się kontaktować z klientem? Ja mam konta w kilkunastu
    > polskich bankach, ale w tym czy w zeszłym roku żaden się ze mną nie
    > kontaktował telefonicznie - i dobrze. Jedyny raz kiedy jakiś bank się

    No właśnie bo takie sa polskie banki mają stosunek olewczy do klienta.
    Biorą kasę w zamian niewiele dając.

> [...]
    > nie będzie się już nigdy bank potrzebował kontaktować listownie. Kartę
    > co dwa lata można sobie w placówce odebrać.

    Tematem wątku jest *adres* korespondencyjny a nie tylko numer telefonu
    kontaktowego. A na ten właśnie adres przesyłane są chociażby wyciągi
    bankowe. Przy czym należy założyć, że znaczna część osób nie korzysta
    z bankowości elektronicznej.
    Nie sądzę aby zbyt wielu klientów na raz potrzebowało informacji z
    banku podczas pobytu za granicami kraju. Koszty takiej korespondencji
    czy połączeń są w skali banku zapewne znikome. Dbając o klienta nie
    powinno się stwarzać takich ograniczeń, zwłaszcza jak klient za
    prowadzenie konta płaci niemałe pieniądze.

    --
    Pozdrawiam AdamS