  • 1. Data: 2002-06-15 19:29:27
    Temat: abolicja na starsze programy ?
    Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl>

    slyszalem o tym ale cos nie wierze

    czy np. jesli uzywam w firmie MS-DOS 6.22, Windows 3.11, Word 6.0
    i inne stare programy i nie mam na nie licencji, ale tez licencji
    nigdy nie mialem poniewaz programy skopiowalem niedawno w czasie kiedy
    juz te wersje nie byly sprzedawane (a moze sie myle, moze ktos
    sprzedaje ?) to np. jesli przydzie do mnie policja z kontrola to beda
    mi mogli cos zrobic ?

    --
    marshal
    Gdzie wszyscy mysla tak samo,

  • 2. Data: 2002-06-15 21:53:20
    Temat: Re: abolicja na starsze programy ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jun 2002, --6--MARshALL--9-- wrote:

> [...]
    >+ juz te wersje nie byly sprzedawane (a moze sie myle, moze ktos
    >+ sprzedaje ?) to np. jesli przydzie do mnie policja z kontrola to beda

    Będą.
    Abolicja:
    - *była*, rzeczywiście
    - obejmowała tylko programy *zainstalowane* przed wejściem ustawy
    o ochronie praw. Oznacza to że to musiał być stary, ówczesny
    PC :) i do tego program "spiracony" też "wtedy"
    - ...została uchylona (abolicja), AFAIR !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-16 11:24:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    --6--MARshALL--9-- wrote:

> [...]
    > juz te wersje nie byly sprzedawane (a moze sie myle, moze ktos
    > sprzedaje ?) to np. jesli przydzie do mnie policja z kontrola to beda

    Abolicja byla ale dotyczyla programow spiraconych przed lutym '92.

    pozatym DOS-a jeszcze kupisz, windows-a rowniez, co do word-a 6.0 nie mam
    pewnosci.
    Ale zawsze mozesz kupic z anonsow czy allegro (czesto sa tam do kupienia
    stare programy z licencjami).

    Jest jeszcze cos takiego jak abandonware, ale w zasadzie polega to na
    usankcjonowaniu piractwa programow bardzo starych przez zaniechanie
    dochodzenia praw autorskich. Chodzi tu po prostu o to ze producent "daje
    sobie spokoj". Chociaz teoretycznie nie musi.

  • 4. Data: 2002-06-16 18:41:12
    Od: radnor <r...@d...pl>

    On Sun, 16 Jun 2002 13:24:52 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    wrote:

> [...]
    >dochodzenia praw autorskich. Chodzi tu po prostu o to ze producent "daje
    >sobie spokoj". Chociaz teoretycznie nie musi.
    MS-DOS 6.22 jest już abandonware'm oficjalnie, Microsoft zaprzestał
    jego supportowania i sprzedaży. AFAIK dotyczy to również Windows 95,
    chociaż tu pewności nie mam.

    Ranger Radnor
    #klasyka Bomb Squad

    --
    +-< r...@g...pl >-------------------------------------------------+
    pl.rec.gry.komputerowe.klasyka ICQ UIN #45007845

  • 5. Data: 2002-06-16 19:34:24
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 16 Jun 2002 20:41:12 +0200), radnor
    <r...@d...pl> był(a) napisał(a):

    >MS-DOS 6.22 jest już abandonware'm oficjalnie,

    Co jest?

    >Microsoft zaprzestał jego supportowania i sprzedaży.

    No i tylko tyle. Podobnie jak wiele innych firm zaprzestało sprzedaży
    oraz serwisowania starszych wersji oprogramowania, co nie uczynilo ich
    darmowymi.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)