    From: "lesiu" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot za bilet PKS
    Date: Mon, 23 May 2005 08:13:36 +0200

    Witam!

    Jechałem sobie spokojnie autobusikiem do Poznania na zajęcia (studia
    zaoczne). Niestety niedaleko ujechaliśmy bo autobus stanął (sam i nie na
    przystanku, tylko jak na złość na zakręcie) - poszła podobno pompka
    paliwowa.
    Ja nie miałem dużego zapasu czasowego, połączeniue miałem dobrane taż że w
    szkole byłem jakieś 15 - 30 minut przed zajęciami.
    Kierowca w rozmowie z jedną z pasażerek stwierdził, że on nie może nam
    zwrócić za bilety bo:
    - To jest kasa fiskalna i nie mogę zwracać pieniędzy, bo musiałbym sam z
    własnej kieszeni. Muszą Państwo wysłać bilet listem poleconym, to PKS zwróci
    za bilet."
    Jakoś nie bardzo chce mi się w to wierzyć, bo przecież w sklepach też są
    kasy fiskalne, a zwroty są.
    Gorsze jednak było to, że kierowca miał nastawienie: "Walcie się Państwo na
    ryj. Ja tu jestem kierowcą, a nie mechanikiem. Powiadomiłem szefoswto, więc
    prosze się ode mnie odczepić i spokojnie czekać."
    Tylko na co - jak nawet żadnej wizji nie było. Pojechałem na stopa i jakoś
    się udało.
    Chcę zatem uzyskać zwrot za bilet. Stąd moje 2 pytania:
    1. czy jak wyślę to listem poleconym to mogę domagać się zwotu tych ~3,50 za
    polecony, czy tylko kwoty widniejącej na bilecie.
    2. czy faktycznie kierowca nie mógł zwrócić man pieniędzy -przecież je
    miałwięc w czym problem.

    --
    dzięki i pozdrowienia
    lesiu