    From: "Tomaszek" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot weksli po skończonej umowie
    Date: Thu, 26 Apr 2012 13:17:06 +0200

    Tak a propos równoległego wątku o wekslach.
    Swego czasu brałem 3 leasingi w RL, gdzie zabezpieczeniem były weksle własne
    "in blanco".
    Umowy leasingowe skończyły się, samochody zostały przeze mnie wykupione, ale
    RL nie zwrócił mi weksli.
    Dzwoniłem do nich oraz pisałem, ale oznajmili, że zwrócą jedynie wtedy, gdy
    ja wystąpię z pisemnym wnioskiem o taki zwrot. Wniosek przesłany miałby być
    pocztą na ich adres centralny.
    Nie spotkałem się z taką formą rozliczenia po skończonej umowie i szczerze
    mówiąc prawo wekslowe też chyba nie mówi, że to ja mam prosić o zwrot.

    Czy RL ma prawo przetrzymywać te weksle czy też zobowiązany jest do ich
    zwrotu (bądź też zniszczenia) niezależnie od tego, czy ja wniosek wyślę czy
    nie?
    Na dobrą sprawę wniosek "ustny" składałem podczas rozmowy
    telefonicznej, a także pisząc do nich maila. Ale to im nie wystarczy.