    From: "paka77" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.konsumenci,pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
    Date: Tue, 8 Nov 2005 10:50:21 +0100

    Witam,

    Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro,
    sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma)
    nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione
    drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru.

    Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje
    reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego.
    Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie
    wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć.
    Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli,
    a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem.
    Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu
    i zwrotu towaru miał miejsce:

    - zakup został odnotowany w systemie Allegro
    - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy
    sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym,
    że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji
    - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie
    można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode
    mnie) do odbiorcy

    Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili
    perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania
    paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę
    żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też
    powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)?

    Pozdrawiam,

    PP