  • 1. Data: 2003-07-25 19:51:59
    Temat: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
    Od: "gosek" <g...@w...pl>

    Witam

    Kupilem dzisiaj skaner. Jakosc skanow jest tak niska ze z tekstow
    skanowanych w rozdzielczosci 300DPI nic nie mozna przeczytac. Zdjecia sa
    strasznie rozmyte. W warunkach gwarancji stoi:
    1. Sprzedawca zapewnia uzytkownika o dobrej jakosci wyrobu, na ktory wydana
    jest niniejsza karta gwarancyjna. Sprzedawca jest zobowiazany przekazac
    nabywcy towar pelnowartosciowy nadajacy sie do natychmiastowej eksploatacji.
    2. Okres gwarancyjny rozpoczyna sie z chwila zakupu towaru (data sprzedazy),
    jednak nie pozniej niz 30 dni od wydania towaru z magazynu.

    Na karcie gwarancyjnej jest przybita pieczatka : Wydano z magazynu 25 LUTY
    2003.

    Czy moge domagac sie zwrotu pieniedzy??

    pozdrawiam

    gosek

  • 2. Data: 2003-07-25 21:14:21
    Temat: Re: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik gosek napisał:
    > Czy moge domagac sie zwrotu pieniedzy??

    najpierw musisz oddac ten skaner i napisac na niego reklamacje

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-07-26 05:08:06
    Od: "gosek" <g...@w...pl>

    A niby dlaczego mam napisac reklamacje?? Przeciez towar juz w dniu zakupu
    nie nadaje sie do uzytku wiec to chyba jest bardzo istotna niezgodnosc z
    umowa, wobec czego chyba mam prawo odstapic od umowy i zadac zwrotu gotowki.

    gosek

  • 4. Data: 2003-07-26 05:14:13
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik gosek napisał:
> [...]
    > umowa, wobec czego chyba mam prawo odstapic od umowy i zadac zwrotu gotowki.

    niezbyt
    zwrotu gotowki to mozna sobie zadac, gdy sprzedaz odbyla sie np przez
    internet
    a tak, to kupiles sprawny produkt, a popsul sie np w drodze do domu:) i
    udowodnij, ze tak nie bylo! nie da sie, bo w sklepie nie sprawdzales a
    sprzedawca powie, ze on mial towar sprawny i nie wie co jest...
    Pozostaje Ci napisanie reklamacji i czekanie na naprawe produktu, ew. po
    3 nieskutecznych naprawach (tzn ciagle cos sie psuje) wymiana towaru na
    inny egzemplarz lub zwrot kasy

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-07-26 07:06:41
    Od: "gosek" <g...@w...pl>

    Niezgodność towaru z umową ma miejsce jeżeli zakupiony towar:
    1. nie odpowiada opisowi podanemu przez sprzedawcę;
    2. nie może zostać wykorzystany do celu określonego przy zawieraniu umowy
    lub do którego jest zwykle używany;
    3. nie odpowiada zapewnieniom sprzedawcy, producenta lub jego
    przedstawiciela, podawanym w reklamie lub zawartym w dołączonej informacji o
    towarze lub jego oznakowaniu albo nie posiada właściwości cechujących towar
    tego rodzaju;
    4. na skutek zamontowania rzeczy (towaru) lub jej uruchomienia przez
    sprzedawcę albo przez kupującego (według otrzymanej instrukcji) wykazuje
    nieprawidłowość.

    Stwierdzenie niezgodności z umową w terminie 6 miesięcy od daty zakupu
    towaru podlega domniemaniu, że niezgodność ta istniała w chwili wydania
    towaru.

    Nowa ustawa nakłada na sprzedawcę obowiązek odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową przez okres 2 lat. Jeżeli towar został wymieniony, to
    powyższy dwuletni termin biegnie na nowo od daty wymiany.
    Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową w
    ciągu dwóch miesięcy od daty wykrycia tej niezgodności.

    Sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć na złożoną reklamację w terminie 14
    dni. Po upływie tego terminu przyjmuje się, że reklamacja została uznana.

    Sprzedawca nie będzie odpowiadał za niezgodność towaru z umową w sytuacji:
    1. gdy wykaże, że nie znał zapewnienia producenta albo nie mógł znać
    według rozsądnej oceny;
    2. jeżeli kupujący wiedział albo powinien wiedzieć o niezgodności towaru
    z umową.

    Jakie roszczenia przysługują konsumentowi?
    Z tytułu niezgodności towaru z umową konsument ma prawo żądać od sprzedawcy:
    - nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy - wybór sposobu
    usunięcia niezgodności z umową należy do konsumenta.
    - obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy - jeżeli spełnienie przez
    sprzedawcę żądania naprawy lub wymiany towaru okaże się niemożliwe lub
    nieskuteczne przy czym odstąpienie od umowy może nastąpić tylko w przypadku
    istotnej niezgodności z umową.

    Skaner np w trybie tekstowym w rozdzielczosci 300DPI skanuje tak ze widac
    kilka literek z calej strony. Moge podeslac skan na priva zebys mogl sie
    przekona co tym ze jest to naprawde wina skanera. Mam tez dla porownania
    skan w trybie tekstowym z mojego starego, 5-cio letniego Primaxa. Obraz
    zyleta.

    gosek