  • Data: 2003-12-04 22:57:55
    Temat: Zwrot nienależnie pobranych świadczeń
    Od: fell<m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moja koleżanka jest słuchaczką Policealnego studium.. (dokładnej nazwy nie
    pamiętam) - z tego powodu przysługują jejalimenty z funduszu. kilka semestrów
    temu po ok 2 m-cach uczęszczania przestała chodzić na zajęcia (słuchaczką była
    dalej, lecz liczba opuszczonych godzin spowodowała że była nieklasyfikowana i
    musiała powtarzać rok). Było to chyba 2 lata temu (nie mogę się teraz dowiedzieć
    a czas nagli, dlatego piszę to, co wiem. kilkanaście dni temu przyszło z ZUS'u
    wezwanie o zwrot nienależnie pobranych świadczeń + odsetki (koło 4500 zł).
    Z zaznaczeniem, że odwołanie będzie rozpatrywane w Sądzie Rejonowym. Koleżanka
    utrzymuje się z alimentów matki oraz ZuS'u (za ojca), w tej chwili nie jest w
    stanie tego spłacić, boi się że pójdzie do więzienia. Co można zrobić w takiej
    sytuacji ?
    Najważnijszym pytaniem jest to, czy mimo, że nie chodziła na zajęcia ale była
    słuchaczką - miała prawo do świadczeń (w tym czasie zachorowała na depresję,
    leczyła się psychiatrycznie, przez kilka dni była w szpitalu).

    Będę wdzieczny za radę.
    Michał

    -> http://usenet.pomocprawna.info