  • 1. Data: 2006-05-08 10:51:47
    Temat: "Zwrot nie jest możliwy" - co o tym sądzicie?
    Od: User <n...@s...com>

    Witam,
    tak się zastanawiam czy zachowanie sklepu byłoby zgodne z prawem.
    Moim zdaniem nie, ale...

    Piszę list do jednego z większych polskich autoryzowanych salonów
    sprzedaży markowych odzieży firm tj. Adidas, Nike, Reebok.

    Ja: Jestem zainteresowany zakupem okularów wystawionych na aukcji Allegro.
    Rozumiem że w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki będę mógł je
    zwrócić jeśli nie spełnią one moich oczekiwań, zgodnie z obowiązującym w
    PL prawem?

    Oni: Forma aukcji nie przewiduje takiej możliwości

    Ja: Ale to jest sprzeczne z prawami konsumenta, które mówią iż kupując
    towar "na odległość", czyli na przykład na aukcji Allegro, mogę zwrócić
    towar jeśli nie spełni on moich oczekiwań w terminie do 10 dni od daty
    zakupu. Rozumiem że pański sklep odmówił by mi zwrotu pieniędzy po
    odesłaniu towaru. Oczywiście nie mówię tutaj o towarze używanym czy
    zniszczonym. Być może źle pan mnie zrozumiał?

    Przypomnę może jeszcze, iż ostatnio kupowałem u państwa buty Adidasa,
    wówczas nie było żadnych problemów z dogadaniem się, a i - co na
    szczęście się nie zdarzyło się - buty okazały się idealnie pasujące na
    moją nogę i nie musiałem ich wymieniać na inny rozmiar Nie mniej jednak
    zgodzili się państwo na wymianę w poprzedniej aukcji, gdyby coś było
    nie tak.

    Oni: Kupując towar na aukcji zgadza się Pan na warunki jakie podane sa w
    opisie aukcji. Z wymiana butow na inny rozmiar nie ma problemu, w
    przypadku zakupu okularow nie ma rozmiarow wiec nie ma możliwości wymiany

    Ja: W ten sposób to pan może sobie napisać co tylko chce w opisie
    aukcji, ale nie znaczy to że to będzie zgodne z PRAWEM! Albo jest pan
    tak uparty (nie wiem z jakiego powodu?) albo
    rzeczywiście się nie zrozumieliśmy. Nie interesuje mnie wymiana - jeśli
    w ogóle - na inny rozmiar, bo rozumiem że macie tylko jeden w sklepie.
    Chodziło mi o WYMIANĘ na inny MODEL okularów bądź ZWROT GOTÓWKI, w
    przypadku gdy okulary mi się nie spodobają i nie będą na mnie pasować i
    oczywiście zostaną zwrócone na mój koszt do państwa nowe, nie
    uszkodzone, oryginalnie zapakowane, z metkami, itd, itd.

    No chyba przyzna mi pan rację że zdjęcia nie zawsze oddają 100%
    rzeczywistości, a poza tym wydaje mi się że jako sklep z taką tradycją
    powinniście brać pod uwagę także sugestie swoich STAŁYCH KLIENTÓW, a
    ja się do nich zaliczam.

    Oni: Pana sugestia jako klienta zostala przekazana moim przelozonym
    Zwrot nie jest możliwy.

    No i co o tym myślicie?

  • 2. Data: 2006-05-08 10:57:47
    Temat: Re: "Zwrot nie jest możliwy" - co o tym sądzicie?
    Od: "kuba" <y...@W...pl>

    idz czlowieku do sklepu przymierz i kup a nie stwarzasz problemy sobie i
    innym...

  • 3. Data: 2006-05-08 11:01:37
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    > Oni: Forma aukcji nie przewiduje takiej możliwości

    ano niestety tak

> [...]
    > towar "na odległość", czyli na przykład na aukcji Allegro, mogę zwrócić
    > towar jeśli nie spełni on moich oczekiwań w terminie do 10 dni od daty

    nie jest sprzeczne, własnie te prawa nie dotyczą licytacji.. Czyli jeśli
    kupisz "kup teraz" - masz prawo zwrotu, jesli wylicytujesz - nie bardzo.

  • 4. Data: 2006-05-08 11:03:37
    Od: User <n...@s...com>

    Hmm, cóż za "elokwentna" odpowiedź na grupie pl.soc.prawo. Brawo :-)

    A tak poważnie to myślisz że zawracał bym głowę sobie i innym gdybym
    miał możliwość udania się do sklepu i dokonania tam transakcji?

  • 5. Data: 2006-05-08 11:06:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    User <n...@s...com> naskrobał/a w

    > Oni: Forma aukcji nie przewiduje takiej możliwości
    >
    > Ja: Ale to jest sprzeczne z prawami konsumenta,[cut]

    Nie jest.

> [...]
    > KLIENTÓW, a ja się do nich zaliczam.
    >
    > Oni: Pana sugestia jako klienta zostala przekazana moim przelozonym

    Dobrze ci tak.

    > No i co o tym myślicie?

    Powinieneś doczytać tę ustawę.

  • 6. Data: 2006-05-08 11:13:10
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > Rozumiem że w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki będę mógł je
    > zwrócić jeśli nie spełnią one moich oczekiwań, zgodnie z obowiązującym w

    Nie stosuje sie do aukcji.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-05-08 11:15:25
    Od: User <n...@s...com>

    Chwilka, może źle się wyraziłem. Chodziło mi o aukcję "Kup teraz" :-)
    To chyba zmienia postać rzeczy? Tak przynajmniej sądzą koledzy z
    a.p.allegro...

  • 8. Data: 2006-05-08 11:22:30
    Od: User <n...@s...com>

    JAPO napisał(a):

    > ano niestety tak

    > nie jest sprzeczne, własnie te prawa nie dotyczą licytacji.. Czyli jeśli
    > kupisz "kup teraz" - masz prawo zwrotu, jesli wylicytujesz - nie bardzo.

    No właśnie :-) Mówiąc "aukcja" miałem na myśli "Kup teraz" :-) Nie
    napisałem tego, ale wydawało mi się oczywiste że na koncie firmowym
    raczej nie może być innych aukcji :-)

    Czyli dobrze mówiłem. A co jeśli po zakupie na aukcji "Kup teraz" okaże
    się że otrzymany towar mi nie odpowiada, a sklep nie zmieni zdania w
    kwestii zwrotu towaru?

  • 9. Data: 2006-05-08 11:41:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    User napisał(a):

    > No właśnie :-) Mówiąc "aukcja" miałem na myśli "Kup teraz" :-) Nie
    > napisałem tego, ale wydawało mi się oczywiste że na koncie firmowym
    > raczej nie może być innych aukcji :-)

    Jak udowodnisz, ze aukcja z opjca 'kup teraz' nie jest aukcja w
    rozumieniu przepisow prawa?

    > Czyli dobrze mówiłem. A co jeśli po zakupie na aukcji "Kup teraz" okaże
    > się że otrzymany towar mi nie odpowiada, a sklep nie zmieni zdania w
    > kwestii zwrotu towaru?

    Sklep powie, ze to byla aukcja i co za tym idzie przepisy o zwrocie nie
    maja tu zastosowania, Ty powiesz, ze to nie byla auckja - i wracamy do
    pytania o to co to jest aukcja :)

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 10. Data: 2006-05-08 11:49:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    januszek napisał(a):

    > Sklep powie, ze to byla aukcja i co za tym idzie przepisy o zwrocie nie
    > maja tu zastosowania, Ty powiesz, ze to nie byla auckja - i wracamy do
    > pytania o to co to jest aukcja :)

    SJP mówi że aukcja to "publiczna sprzedaż, w której nabywcą danej rzeczy
    zostaje ten, kto ofiaruje najwyższą sumę".

    W przypadku aukcji sklepowych, czyli gdzie "kup teraz" jest jedyną
    możliwą drogą nabycia i nie ma tam żadnej licytacji, a jedynie kto
    pierwszy ten lepszy tam raczej nie można mówić o aukcji, bo nie ma
    licytacji.