  • 1. Data: 2021-11-27 13:17:12
    Temat: Zwrot kosztów usunięcia skutków "happeningów protestacyjnych z dewastacją mienia"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    1. Czy są prawomocne orzeczenie cywilne "zwrotu (poniesionych) kosztów"
    z ostatnich parunastu lat?
    2. Od jakich kosztów może się z tego zrobić sprawa karna,
    z oskarżenia prywatnego, publicznego "po uznaniu", publicznego
    automatycznie?

    Urządzić "dewastacyjne" happeningi protestacyjne nie pod siedzibą
    (obecnie) nażartej partii rządzącej ale biednej opozycji żaden problem.
    "Nie po to się bitwy wygrywa by wojnę przegrać".

    Zaś jak opozycja stanie murem za Lempart to dusza każdego
    "kapitalistycznego krwiopijcy" będzie się radować na myśl
    o kosztach protestów przeciw firmom.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-11-27 13:55:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 13:17, A. Filip pisze:
    > 2. Od jakich kosztów może się z tego zrobić sprawa karna,
    > z oskarżenia prywatnego, publicznego "po uznaniu", publicznego
    > automatycznie?

    Kwota tu nie ma nic do rzeczy. Nawet gdyby udało się udowodnić celowe
    działanie konkretnej osoby, to pozostaje jedynie kwestia, czy to
    wykroczenie (do 500 zł obecnie), czy przestępstwo. Ale wykazanie, że
    zorganizowanie jakiejś demonstracji miał ona celu zniszczenie ławki jest
    moim zdaniem nierealne.

    Co więcej, to obecnie jest taki trend, ze nikt tego nie ściga. W obawie
    przed posądzeniem o politykę. I nie jest to wcale przypadłość PiS, bo
    już za PO bywały takie akcje, gdzie wręcz celowo organizowano protest,
    by coś zniszczyć i nikt nie poniósł z tego tytułu konsekwencji prawnych.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-11-27 14:23:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > PiS, bo już za PO bywały takie akcje, gdzie wręcz celowo organizowano
    > protest, by coś zniszczyć i nikt nie poniósł z tego tytułu

    Jak rozumiem ty piszesz o odpowiedzialności *organizatorów* protestu.
    Mi wystarczy odpowiedzialność "osoby (bezpośrednio) dewastującej"
    w większości przypadków "jak na dziś".

    A trend się zmienia IMHO: uczestnik Marszu Niepodległości który
    doprowadził do pożaru okna odpowiedział za to [A]. Tyle że ten pożar
    duży nie był ale *mógł* być większy albo rozwinąć się bardziej.
    [ No i patrz pan: świeży "precedens" mi się przypomniał :-) ]

    Ten link poniżej traktuje najbardziej jako źródło słów kluczowych do
    wyszukiwań po internecie. W wiezieniu spędzi czasu "niewiele" po
    zaliczeniu już odsiedzianego aresztu, zgodnie z tradycją RP3 wyroków
    przyklepujących już odsiedziany areszt - sędzia sędziom (co areszt
    przyklepywali) oka nie wykole.

    [A] https://noizz.pl/spoleczenstwo/marsz-niepodleglosci-
    jest-wyrok-dla-podpalacza/8e6rbg2

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-11-28 00:35:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 14:23, A. Filip pisze:
    > Jak rozumiem ty piszesz o odpowiedzialności*organizatorów* protestu.
    > Mi wystarczy odpowiedzialność "osoby (bezpośrednio) dewastującej"
    > w większości przypadków "jak na dziś".

    No właśnie to też się upolitycznia.

    --
    Robert Tomasik