eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot kosztów usunięcia skutków "happeningów protestacyjnych z dewastacją mienia" › Re: Zwrot kosztów usunięcia skutków "happeningów protestacyjnych z dewastacją mienia"
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot kosztów usunięcia skutków "happeningów protestacyjnych z
    dewastacją mienia"
    Date: Sat, 27 Nov 2021 14:23:57 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Kwota tu nie ma nic do rzeczy. Nawet gdyby udało się udowodnić celowe
    > działanie konkretnej osoby, to pozostaje jedynie kwestia, czy to
    > wykroczenie (do 500 zł obecnie), czy przestępstwo. Ale wykazanie, że
    > zorganizowanie jakiejś demonstracji miał ona celu zniszczenie ławki
    > jest moim zdaniem nierealne.
    >
    > Co więcej, to obecnie jest taki trend, ze nikt tego nie ściga. W
    > obawie przed posądzeniem o politykę. I nie jest to wcale przypadłość
    > PiS, bo już za PO bywały takie akcje, gdzie wręcz celowo organizowano
    > protest, by coś zniszczyć i nikt nie poniósł z tego tytułu
> [...]

    Jak rozumiem ty piszesz o odpowiedzialności *organizatorów* protestu.
    Mi wystarczy odpowiedzialność "osoby (bezpośrednio) dewastującej"
    w większości przypadków "jak na dziś".

    A trend się zmienia IMHO: uczestnik Marszu Niepodległości który
    doprowadził do pożaru okna odpowiedział za to [A]. Tyle że ten pożar
    duży nie był ale *mógł* być większy albo rozwinąć się bardziej.
    [ No i patrz pan: świeży "precedens" mi się przypomniał :-) ]

    Ten link poniżej traktuje najbardziej jako źródło słów kluczowych do
    wyszukiwań po internecie. W wiezieniu spędzi czasu "niewiele" po
    zaliczeniu już odsiedzianego aresztu, zgodnie z tradycją RP3 wyroków
    przyklepujących już odsiedziany areszt - sędzia sędziom (co areszt
    przyklepywali) oka nie wykole.

    [A] https://noizz.pl/spoleczenstwo/marsz-niepodleglosci-
    jest-wyrok-dla-podpalacza/8e6rbg2

    --