  • 1. Data: 2004-08-07 08:40:22
    Temat: Zwolnienie od kosztów sądowych
    Od: "GiP" <G...@G...com>

    Dostałem zawiadomienie do uiszczenia wpisu, brak żadnej informacji o
    przysługującym zwolnieniu od kosztów sądowych. Czy w postępowaniu karnym nie
    ma możliwości zwolnienia od takich kosztów ze względu na sytuację majatkową?

    "Sąd Rejonowy Wydział Karny wzywa Pana do uzupełnienia braków formalnych
    wniesionego w dniu xxxx prywatnego oskarżenia p - ko xxxxxxxxxx poprzez
    wniesienie opłaty w kwocie 300 zł.
    W terminie zawitym 7 (siedem) dni od daty doręczenia niniejszego pisma pod
    rygorem uznania prywatnego aktu oskarżenia za bezskuteczny. "

    GiP

  • 2. Data: 2004-08-07 08:51:45
    Temat: Re: Zwolnienie od kosztów sądowych
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    postępowaniu karnym nie
    > ma możliwości zwolnienia od takich kosztów ze względu na sytuację

    Jest taka możliwość, ale... na Twój wniosek a nie z urzędu

    Możesz ubiegać się o zwolnienie składając stosowny wniosek (poparty
    argumentami) w terminie wskazanym do zapłaty wpisu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-07 09:40:09
    Od: "GiP" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Możesz ubiegać się o zwolnienie składając stosowny wniosek (poparty
    > argumentami) w terminie wskazanym do zapłaty wpisu

    Dziękuję

    Czy taki wniosek trzeba koniecznie złożyć na druku sądowym?
    O ile dobrze mi się wydaje w postępowaniach cywilnych jest wniosek w których
    trzeba wymienić dochody osób mieszkających razem. Tylko jak się przekładają
    dochody moich rodziców na moje dochody???
    Poza tym na jakiej podstawie rodzice mają mi podać wysokość swoich dochodów i
    posiadany majątek?, Mogę podać w takim piśmie że mi odmówiono podania takiej
    informacji, tylko czy takie wyjaśnienia z mojej strony nie spowodują cofnięcia
    aktu oskarżenia? Cały dowcip w tym że to jest stan prawdziwy, bo rodzice nie
    podadzą mi danych na taki użytek.

    I wszystko się sprowadza do kwestii: jakie jest przełożenie dochodów moich
    rodziców i ich majątku na możliwość zapłaty przeze mnie wpisu?!

    GiP

  • 4. Data: 2004-08-07 09:57:03
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy taki wniosek trzeba koniecznie złożyć na druku sądowym?

    W sprawach karnych może to być zwykły - napisany nawet odręcznie
    na zwykłej kartce wniosek

    > Mogę podać w takim piśmie że mi odmówiono podania takiej
    > informacji,

    Możesz. Tyle że to Ty masz wykazać sądowi że nie stać Cię na
    poniesienie kosztów więc ryzykujesz że Sąd nie udzieli CI zwolnienia i
    ponownie wezwie do zapłaty pod rygorem bezskuteczności twego aktu
    oskarzenia

    >Cały dowcip w tym że to jest stan prawdziwy, bo rodzice nie
    > podadzą mi danych na taki użytek.

    To podaj Sądowi takie dane jakie znasz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-07 11:07:08
    Od: "GiP" <g...@p...onet.pl>

    > W sprawach karnych może to być zwykły - napisany nawet odręcznie
    > na zwykłej kartce wniosek

    Dziękuję. To zasadniczo ułatwia sprawę.

  • 6. Data: 2004-08-07 14:26:40
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Dredd"

> [...]
    > poniesienie kosztów więc ryzykujesz że Sąd nie udzieli CI zwolnienia i
    > ponownie wezwie do zapłaty pod rygorem bezskuteczności twego aktu

    Dodam, że uznanie prywatnego aktu oskarżenia za bezskuteczny z powodu
    nieuiszczenia zryczałtowanych kosztów postępowania, nie zamyka drogi do
    ponownego złożenia tego aktu oskarżenia do czasu przedawnienia karalności
    czynu.

    ___
    Pzdr.