  • 1. Data: 2004-06-17 07:28:18
    Temat: Zwiększenie ilości dni urlopu wypoczynkowego
    Od: "Michał Grzywacz" <m...@p...usunto.com>

    Witam.

    Jestem zatrudniony w nowej firmie od 1 lutego 2004r i przysługuje mi urlop
    wypoczynkowy 1/12 z 20 dni za każdy przepracowany miesiąc. Za styczeń został
    mi wypłacony ekwiwalent........

    Problem pojawia się we wrześniu, ponieważ mija 10 lat mojego stażu (5 lat
    szkoły + 5 lat pracy).......

    Czy we wrześniu zwiększa się podstawa mojego urlopy (czy będzie przysługiwał
    mi urlop wypoczynkowy 1/12 z 26 dni za każdy przepracowany miesiąc???? ),
    czy dopiero od nowego roku?????
    Mój pracodawca twirdzi, że urlop zwiększy się dopiero od nowego roku

    Bardzo proszę o podpowiedź........

    Pozdrawiam,
    Michał Grzywacz

  • 2. Data: 2004-06-17 09:13:15
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    nie ma racji, odrazu po nabyciu praw przysługuje ci urlop w większym
    wymiarze.
    pozdrawiam
    b.

  • 3. Data: 2004-06-17 09:27:32
    Od: "Michał Grzywacz" <m...@p...usunto.com>

    Czy dobrze rozumiem, że w dniu 31 sierpnia przysługuje mi:

    1/12 * 7 przepracowanych miesięcy * 20 dni = 12 dni (po zaokrągleniu)

    a 31 grudnia przysługuje mi:

    1/12 * 4 przepracowane miesiące * 26 dni = 9 dni (po zaokrągleniu)

    ale suma daje: 23 dni

    2 dni (ekwiwalent za styczeń)
    12 dni do sierpnia
    9 dni do grudnia

    Co z tymi brakującymi 3 dniami??????

    Michał Grzywacz

  • 4. Data: 2004-06-17 10:12:23
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Szkoda, że nie napisałeś jaką umowę o pracę masz od 01.02.204 : na czas
    określony czy nieokreślony, bo od tego zależy wymiar urlopu
    uzupełniającego.

    pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-06-17 10:19:14
    Od: "Michał Grzywacz" <m...@p...usunto.com>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Szkoda, że nie napisałeś jaką umowę o pracę masz od 01.02.204 : na czas
    > określony czy nieokreślony, bo od tego zależy wymiar urlopu
    > uzupełniającego.

    Dokładnie to od 31.01.2004 miałem umowę o pracę na okres próbny (3
    miesiące), a od 01.05.2004 na czas nieokreślony (w umowie została zawarta
    klauzula o przeniesieniu urlopu na nową umowę) - wszystko w ramach jednej
    firmy

    Michał

  • 6. Data: 2004-06-17 14:14:44
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:carrck$3ns$1@81.210.120.118...

> [...]
    zawarta
    > klauzula o przeniesieniu urlopu na nową umowę) - wszystko w ramach

    I od tych informacji trzeba było zacząć post wstępny.
    Za styczeń wykorzystałeś 2 dni urlopu (w postaci ekwiwalentu pieniężnego).
    W dniu podjęcia umowy o pracę na okres próbny nabyłeś prawo do 5 dni
    urlopu wypoczynkowego (3/12 x 20 = 5).
    W dniu podjęcia umowy o pracę na czas nieokreślony nabyłeś prawo do urlopu
    wypoczynkowego w wymiarze 13 dni (20 - 2 - 5 = 13).
    Po ukończeniu 10-letniego stażu nabędziesz prawo do urlopu uzupełniającego
    w wymiarze: 8/12 x 6 = 4 dni.
    I to jest maksimum (łącznie 24 dni w 2004 r.), jakiego możesz oczekiwać.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-06-18 08:04:27
    Od: "Michał Grzywacz" <m...@p...usunto.com>