eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZonaty sam w akcie notarialnym, albo "kto mnie znowu robi w balona" › Zonaty sam w akcie notarialnym, albo "kto mnie znowu robi w balona"
  • Data: 2005-06-29 13:59:00
    Temat: Zonaty sam w akcie notarialnym, albo "kto mnie znowu robi w balona"
    Od: Cyneq <s...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie.
    To mój pierwszy post na tej grupie. Mojego problemu niestety nie
    rozwiązała lektura archiwum, więc wyłożę go tutaj.
    Otóż w najbliższym czasie czeka mnie podpisanie aktu notarialnego na
    mieszkanie. Obecnie jestem żonaty, więc oczywiście podałem poprzez
    developera dane swoje i żony.
    Niestety, odebrałem z biura developera telefon w którym stwierdzono, że
    "Pan notariusz" powiedział że _nie mogę_ figurować na akcie notarialnym
    razem z żoną.
    Powodem tego miałby być fakt, że umowę przedwstępną zawarłem jeszcze
    przed zawarciem związku małżeńskiego, i zarówno na niej, jak i na
    fakturach wpłaty, jak i w dokumentach dotyczących kredytu figuruję tylko ja.
    Przyjąłem to tłumaczenie z wielkim zdziwieniem. Raczej spodziewałbym się
    że próba podpisania samodzielnie tego aktu byłaby skazana na niepowodzenie.
    Przecież to właśnie umowa w formie aktu notarialnego powoduje
    przeniesienie własności. A nie umowa przedwstępna, która jest umową
    intencyjną i podpisana została długo przed oddaniem lokalu
    (wprowadziliśmy się już będąc małżeństwem).
    Za to "Pan notariusz" zaproponował że możemy potem podpisac umowę o
    włączeniu tego mieskzania do majątku wspólnego.
    Oczywiśćie umowa byłaby w formie aktu notarialnego :)
    Czy ten Pan ma rację, czy też chciałby dwa razy zarobić?
    Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc.
    Jeśli się gdzieś wyraziłem nieprecyzyjnie, pytajcie, postaram się rozjaśnić.

    --
    Cyneq