    From: "Ciekawski" <c...@b...au>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Znak towarowy a nazwa i jej ochrona...
    Date: Sun, 20 May 2007 15:55:02 +0200

    Witam

    Nie ulega wątpliwości fakt podszywania sie pod logo marki jest karalny.
    Natomiast oferuje usługi które można też zlecić w innej firmie. Jej nazwa to
    zlepek dwóch zwykłych wyrazów (nic takiego "nie polskiego" jak Pepsi, Coca-Cola
    itp) występujących w języku polskim, popularnych, przykładowo:

    dania gotowe, deska machoniowa, dom kolorowy, , jogurt wiśniowy

    rzeczowniki + nawet drugi rzeczownik w formie jakiegoś przymiotniku?
    np: myjnia samochodowa.

    Na swojej stronie internetowej (mam ceny 2x niższe niż ta firma) użyłem też
    tego zwrotu, oczywiście nie mam ich logo na stronie, nie mam tego samego kroju
    pisma (ot sam tekst).

    Nie ukrywam że część odwiedzin mojej stron pochodzi z wpisnia tych haseł (czy
    szukaja tej określonej firmy, tego nie wiem... zwrot mógł już wejść w obieg
    słów potocznych, chodzi mi o taki mechanizm e na auto terenowe "terenówka" mówi
    się często dżip/jeep a to nazwa firmy z USA przeciez, podobny mechanizm widze i
    w moim przypadku).

    Firma, konkurencja pisze ze ich nazwa jest zastrzeżonym znakiem towarowym (R).
    Może chodzi o samo logo, czy prawo to obejmuje również wyrazy pospolite jak
    cholera?

    Czy grozi mi coś? Jeśli moje działania nie są zgodne z prawem to chce umieścic
    na stronie zwrot: taniej niż >i tu te 2 słowa<. Czyli porównuje się do nich.
    A jak to zrobic zupełnie legalnie z użyciem tych słów? Czy jeśli odwróce
    kolejność słów w tym zastrzeżonym znaku towarowym (posługuję się wyłącznie
    tekstem). Przypominam że słowa te są z języka polskiego, popularne, ktoś może
    szukać usługi nimi określonej zupełnie nie wiedząc że jest taka firma o takiej
    nazwie.

    dziękuje :)