    From: " Krzysztof" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zmiany w regulaminie pracy na przastrzeni lat
    Date: Wed, 21 Dec 2005 01:00:52 +0000 (UTC)

    > Sposob potwierdzania obecnosci w pracy okresla regulamin pracy. Wcale nie
    > musi to byc podpis na liscie obecnosci. Pracodwaca moze zrezygnowac z
    > potwierdzania tej obecnsci w ogole (musi prowadzic natomiast dzienna
    > ewidencje czasu pracy). Jesli pracodawca odstapi od prowadzenia listy
    > obecnosci , to na nim spoczywal bedzie ciezar dowodu, ze w danym dniu
    > pracownik nie swiadczyl pracy.

    W jaki wiec sposób moze prowadzić ewidencje czasu pracy skoro nikt z
    pracowników nie podpisuje, ani nie ma żadncy zegarów do podbijania karty?

    Więc w regulaminie pracy wszystko to musi byc opisane? A co jeżeli ten
    regulamin się zmieniał na przestrzeni wielu lat. Czy pracownik powinien miec
    dostęp do zmian jakich doszlo w przeszlości, a jeżeli nie to jak
    udokumentować sposoby wynagradzania i sprawdzić czy wszelkie zmiany jakie
    zaszly byly zgodne z prawem?
    Konkretnie chodzi mi o to że wielokrotnie były zmieniane stawki za czas
    pracy, a także różnego rodzaju dodatki, premie, itp. Podpisywało się
    odpowiedni swistek, dostawało kopie, a jeżeli się ktoś nie zgadzał z tym to
    poprostu miał możliwość rozwiązania umowy z pracodawca bez wypowiedzenia /czy
    jakoś tak/. Jednak po jakims dłuzszym czasie zorientowano się iż coś źle
    zrobiono /powinni dalej wyplacac jakiś comiesieczny dodatek/ i dano wszystkim
    pracownikom do podpisania dodatkowy swistek korygujący to. Jednak wiekszość
    osób z oczywistych wzgledów tego nie podpisała. Tak więc czy pracodawca ma
    obowiązek pokazania /udokumentowania/ jak sie zmienial regulamin pracy oraz
    sposób wynagradzania na przestrzeni chocby ostatnich kilku lat? Co zrobić jak
    nie będzie chciał tego dokonać?

    Dziękuje za wszelkie wyjasnienia.
    Pozdrawiam
    Krzysztof