    From: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zmiana nazwy uczelni, a koszt wymiany dokumentów.
    Date: Tue, 04 Mar 2008 13:30:33 +0100

    Witam,

    Od semestru zimowego jestem studentem. Podczas przyjęcia musiałem
    zapłacić za wydanie indeksu oraz elektronicznej legitymacji studenckiej.

    Aktualnie uczelnia jest na etapie zmiany nazwy. Z informacji uzyskanych
    w dziekanacie wynika, iż będzie konieczność wymiany indeksów i
    legitymacji studenckich, oraz że będziemy musieli za taką wymianę zapłacić.

    Czy to 'legalne', że pobiera się drugi raz opłatę za coś, co miało
    służyć latami? Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, iż taka opłata nie
    może zostać pobrana?

    Wiem, że w przypadku dowodów osobistych, np. w przypadku zmiany
    administracyjnej nazwy ulicy, DO są wymieniane za darmo, ale np. za PJ
    już trzeba płacić. Jak to jest z legitymacjami i indeksami? Przecież
    władzę uczelni pobierając opłaty za pierwszy indeks i pierwszą
    legitymację wiedziały, że w drugim semestrze będzie zmiana nazwy. To nie
    była żadna tajemnica.

    Przy okazji jeszcze zapytam - co w przypadku jeśli nie zostanie
    zachowana ciągłość posiadania legitymacji? Mam tutaj na myśli przypadek,
    jeśli (teoretycznie) złożę legitymację jednego dnia w celu
    podbicia(hologram)/wymiany i tego samego dnia jej nie dostane z
    powrotem? Podróżuje codziennie komunikacją miejską oraz koleją - jak mam
    udowodnić posiadaną zniżkę, skoro jedynym dokumentem potwierdzającym wg
    regulaminów jest właśnie legitymacja? Czy uczelnia jest zobowiązana
    wtedy do pokrycia kar?

    Będę wdzięczny za odpowiedź,

    pozdrawiam.