  • 1. Data: 2003-03-25 19:55:43
    Temat: Prawo do rozmyslenia sie przy zakupie przez Internet
    Od: "Grazka" <g...@o...pl>

    Witam,

    Chcialam zapytac Szanownych Grupowiczow czy moge nie odbierac paczki z
    towarem zamowionym przez internet w sytuacji gdy zmienilam zdanie co do
    zakupu tegoz towaru. Czy moge skorzystac z przyslugujacych mi 10 dni na
    "rozmyslenie sie", ktore przewidywane sa przy zakupach poza lokalem firmy?
    Dziekuje za pomoc
    Grazka

  • 2. Data: 2003-03-25 21:34:14
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Grazka wrote:
> [...]
    > "rozmyslenie sie", ktore przewidywane sa przy zakupach poza lokalem firmy?

    Takie oświadczenie powinno być złożone na pismie, więc wraz z
    nieodebraniem paczki (które może być zrozumiane w rożny sposób) dobrze
    by było wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

    KG

  • 3. Data: 2003-03-26 05:20:56
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Takie oświadczenie powinno być złożone na pismie, więc wraz z
    >nieodebraniem paczki (które może być zrozumiane w rożny sposób) dobrze
    >by było wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

    A co z kosztami dostawy?

    januszek

  • 4. Data: 2003-03-26 07:19:14
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    januszek wrote:
    > A co z kosztami dostawy?

    no cóż to już uregulowane nie zostało :)
    pogląd A brzmi, że ze sformułowania "umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument zwolniony z wszelkich zobowiązań" wynika, że nie można go
    również obciążać kosztami, po prostu fakt zawarcia umowy od której
    odstapił nie można prowadzić do żadnego uszczuplenia jego majątku, a
    ryzyko obciąża tu całkowicie przedsiębiorcę, który zorganizował w ten
    sposób swoją działalność;
    pogląd B - skoro ustawa nic nie mówi, to stosuje się ogólne przepisy kc
    o zwrocie świadczeń i konsument musi zwrócić na swój koszt, ale również
    w tej sytuacji nie powinien być obciążany kosztami przysłania rzeczy do
    niego ("zwolniony ze wszystkich zobowiązań")

    moim zdaniem słuszne jest A ;)

    KG