  • Data: 2002-04-23 06:14:36
    Temat: Złodziej złapany na "gorącym uczynku"
    Od: "Jarosław Sałacinski" <s...@e...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    otóż nurtuje mnie następująca sprawa:
    W rozmowie ze znajomym pracującym w
    branży "pilnujących porządku i sprawiedliwości",
    dowiedziałem się, że np. jeżeli właściciel
    domu / mieszkania - złapie na "gorącym uczynku"
    włamywacza, może obezwładnić napastnika
    (użyć przemocy fizycznej) i no właśnie ... ,
    czy właściciel mieszkania może zakuć w kajdanki włamywacza,
    w przypadku jeżeli ten włamywacz / napastnik
    zamierza dalej walczyć, szarpać się, próbować uciekać,
    a właściciel nie jest w stanie dalej z nim "walczyć" !?

    Przecież obywatel ma prawo/obowiązek zatrzymać włamywacza,
    obezwładnić go i doprowadzić go do odpowiednich
    "organów sprawiedliwości".
    Chodzi przede wszystkim o prawo posiadania kajdanek,
    i prawo użycia ich w w/w przypadku. Ewentualnie jak
    w takiej sytuacji postępować, aby nie przekroczyć prawa ?

    --
    Jarek