  • 1. Data: 2004-09-09 11:43:59
    Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
    Od: "Mike" <b...@y...com>

    Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:chpf0l$hr5$1@shodan.interia.pl...
    > Witam grupe.
    > Opis sytuacji:
    > Klient ma pod jednym adresem 3 firmy. Rózne nipy - bardzo podobne nazwy.
    > Zamyka 2 z nich. Działa tylko jedna. Dostawca przez pomyłke wystawia
    fakture
    > na nieistniejącą firme. Wysyła towar - klient odbiera i płaci kurierowi. I
    > teraz stwierdza że jest zła faktura.
    > Pytanie:
    > Czy może odesłać Fakture, dostawca ją anuluje ( wystawia korekte ) i
    > wystawia poprawną i mu wysyła. ??
    > Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
> [...]

    wydaje mi sie, ze to zalezy od umowienia sie ze sprzedawca. nie znam zadnej
    zasady mowiacej o koniecznosci zwrotu towaru w takim przypadku.
    Czy jesli kupisz benzyne i ktos wystawi ci zle fakture, zauwazysz to po
    300km i poprosisz o korekte, to czy musisz oddac benzyne??

    M.

  • 2. Data: 2004-09-09 11:44:20
    Temat: Źle wystawiona faktura. - Długie
    Od: "Dark" <d...@i...pl>

    Witam grupe.
[...]

    Pozdrawiam
    Dark

  • 3. Data: 2004-09-09 12:01:04
    Od: "Dark" <d...@i...pl>

> [...]
    > Czy jesli kupisz benzyne i ktos wystawi ci zle fakture, zauwazysz to po
    > 300km i poprosisz o korekte, to czy musisz oddac benzyne??

    Rozumiem sytuacje itd i całkowicie sie z tobą zgadzam ale chodzi o uzyskanie
    jakiś prawnych "za i przeciw".

  • 4. Data: 2004-09-09 12:11:48
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości news:chpf0l$hr5
    > Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
    > fakturą?
    > Ja twierdze że nie - kolega że tak.

    Ty.
    Nie znam podstawy prawnej niestety, ale to wy wystawialiscie fakture i to wy
    musicie poniesc tego konsekwencje, o ile jakies beda.
    W tym przypadku trzeba wystawic korekte faktury i wyslac, ewentualnie jesli
    blad jest malo istotny z punktu prawnego to nabywca wystawia wam note
    korygujaca i po ptokach.
    Zreszta rownie dobrym przykladem moze byc dostarczenie towaru do sklepu.
    Zawozisz 5 dywanow, zle wystawiasz fakture, w miedzyczasie nabywca w sklepie
    je sprzedal i co, ma szukac klientow ktorzy je od niego kupili i im zabierac
    bo ktos zle fqakture wystawil.
    Brak w tym logiki.

    m.

  • 5. Data: 2004-09-09 13:50:08
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Też wydaje mi się, że nota korygująca wystarczy. Towar odebrał klient X,
    więc ten X wystawia notę korygującą do "złej" faktury i ją zatrzymuje razem
    z podpisaną kopią noty. Podstawa jest w Rozporządzeniu do VATu.

    Pzdr
    Wojtek

  • 6. Data: 2004-09-09 19:00:34
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 9 Sep 2004 13:44:20 +0200, Dark naskrobał(a):

> [...]
    > teraz stwierdza że jest zła faktura.
    > Pytanie:
    > Czy może odesłać Fakture, dostawca ją anuluje ( wystawia korekte ) i

    Metoda 1 - IMO głupsza ale podobno bardziej 'lubiana' przez US
    Fakture - wszystkie kopie do zwrotu sprzedającego. Anotacja -> anulowano
    błędna nazwa firmy. I z innym numerem nowa faktura z poprawnymi danymi z
    adnotacją dotyczy fa-ry (stary numer).

    Metoda 2 - Teoretycznie zgodna z prawem
    Wystawić i wysłać note korygującą z poprawną nazwą.

    > Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
    > fakturą?

    nie :)

    > Ja twierdze że nie - kolega że tak.

    bez przesady :). Komplikuje się gdy faktura dotyczy innego miesiąca i juz
    dawno jest zaksięgowana ale wtedy lepiej użyć metodę 2. O zwrocie towaru
    nie ma mowy (bo i po co?)

    > Kto ma racje?

    raczej ty :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-09-10 00:51:07
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Dark wrote:
> [...]
    > wystawia poprawną i mu wysyła. ??
    > Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra

    Wystarczy zrobic note korygujaca, wyslac ja do wystawcy. On potwierdza
    zgodnosc, i mozna calosc sobie zaksiegowac.
    Takie pomylki ciagle sie zdazaja.
    Inny sposob t ozrobic powtorna fikcyjna sprzedaz ale to to juz sie robi
    wewnatrz sklepu :)