  • 1. Data: 2011-04-11 19:35:46
    Temat: Zemsta faraona i Intrum Justitia
    Od: dannyK <d...@g...com>

    Witam!
    Mam pewien problem z firmą windykacyjną Intrum Justitia. Chodzi o
    wezwanie do zapłaty faktury, którą powinienem zapłacić firmie Tourmed
    z czerwca 2008.
    W czerwcu 2008 roku byłem na wakacjach w Egipcie. Ubezpieczycielem tej
    wycieczki była firm Signal Iduna. W trakcie pobytu dopadła mnie
    "zemsta faraona". Skontaktowałem się z SI i wezwali do mnie lekarza,
    za którego nie musiałem płacić, ponieważ był on przysłany przez SI
    (był to lekarz z jakieś przychodni, nie z mojego hotelu). Niestety
    jego kuracja nie pomogła i jeszcze tego samego wieczoru byłem zmuszony
    wezwać lekarza hotelowego, któremu zapłaciłem i w zamian otrzymałem
    rachunek.
    Po powrocie do Polski przesłałem rachunek do SI wraz z opisem co
    zaszło i po niedługim czasie otrzymałem zwrot poniesionych kosztów.
    Po prawie 3 latach firma Intrum Justitia przysyła mi wezwanie do
    zapłaty na rzecz firmy Tourmed, na kwotę prawie 3 razy większą niż ja
    wydałem na lekarza. Co mam zrobić w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2011-04-11 19:40:49
    Temat: Re: Zemsta faraona i Intrum Justitia
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-11 21:35, dannyK pisze:
> [...]
    > zapłaty na rzecz firmy Tourmed, na kwotę prawie 3 razy większą niż ja
    > wydałem na lekarza. Co mam zrobić w tej sytuacji?

    Olac cieplym moczem i wywalic do kosza bo jest przedawnione.

  • 3. Data: 2011-04-11 19:42:18
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Mam pewien problem z firmą windykacyjną Intrum Justitia. Chodzi o
    > wezwanie do zapłaty faktury, którą powinienem zapłacić firmie Tourmed

    Z dalszego opisu nie wynika, co to za firma Turmed i skąd się wzięło
    zobowiązanie. Mógłbyś jaśniej opisać sytuację?
    --
    MZ

  • 4. Data: 2011-04-11 19:50:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/11/2011 2:35 PM, dannyK wrote:
    > Po prawie 3 latach firma Intrum Justitia przysyła mi wezwanie do
    > zapłaty na rzecz firmy Tourmed, na kwotę prawie 3 razy większą niż ja
    > wydałem na lekarza. Co mam zrobić w tej sytuacji?

    A cos blizej za co niby masz zapłacić i dlaczego firma Tourmed nie
    kontaktowała sie z tobą bezposrednio?

  • 5. Data: 2011-04-12 05:17:43
    Od: Ernesto <d...@g...com>

    On 11 Kwi, 21:50, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A cos blizej za co niby masz zap aci i dlaczego firma Tourmed nie
    > kontaktowa a sie z tob bezposrednio?

    Nie wiem, co to za firma. Intrum Justitia przysłała mi list takiej
    treści:
    "W imieniu firmy Tourmed for medical services wzywamy do zapłaty kwoty
    191 Euro", i dalej jest opis, że mam zapłacić następnego dnia i że nie
    uiszczenie tej kwoty będzie się wiązało ze sprawą w sądzie itd. i że
    na odwrocie tego listu mam szczegółowe informacje.
    Ze szczegółowych informacji wynika, że dnia 2008-06-15 wystawiono
    fakturę o określonym numerze. Żadnych informacji nie mam.
    List od Intrum Justitia przyszedł jako list zwykły. Firma Tourmed
    nigdy nie kontaktowała się ze mną bezpośrednio.

  • 6. Data: 2011-04-12 06:15:18
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2011 21:35, dannyK pisze:
    > Witam!
    > Mam pewien problem z firmą windykacyjną Intrum Justitia. Chodzi o
    > wezwanie do zapłaty faktury, którą powinienem zapłacić firmie Tourmed
    > z czerwca 2008.

    Przedawnione.

    [ciach]

    > Po prawie 3 latach firma Intrum Justitia przysyła mi wezwanie do
    > zapłaty na rzecz firmy Tourmed, na kwotę prawie 3 razy większą niż ja
    > wydałem na lekarza.

    Za co niby ta faktura?

    > Co mam zrobić w tej sytuacji?

    Olać. Pilnować ewentualnych poleconych z sądu i w razie czego oznajmić,
    że żadnej firmy Tourmed nie znasz (zakładam, że nie znasz, bo o niej nie
    wspominałeś), roszczenie jest bezzasadne, a poza tym "z ostrożności
    procesowej" chciałbyś nadmienić, że tak czy inaczej i tak jest już
    przedawnione.

  • 7. Data: 2011-04-12 06:45:29
    Od: Ernesto <d...@g...com>

    On 12 Kwi, 08:15, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Przedawnione.
    >
    > [ciach]

    > Za co niby ta faktura?

    No właśnie nie wiem za co ta faktura. Firma Intrum Justitia przekazała
    mi tylko numer faktury, i nazwę firmy wystawiającej Tourmed, brak
    jakichkolwiek innych danych za co, po co i dlaczego. Nie ma żadnego
    opisu ani nic z tych rzeczy.

> [...]
    > wspominałeś), roszczenie jest bezzasadne, a poza tym "z ostrożności
    > procesowej" chciałbyś nadmienić, że tak czy inaczej i tak jest już

    Dzwoniłem jeszcze dzisiaj do Signal Iduna (polskiego ubezpieczyciel
    tej wycieczki). Okazało się, że w ostatnim czasie nie tylko ja
    dostałem takie wezwanie do zapłaty i podobno zajmują się tą sprawą.
    Zobaczymy jaki będzie finał.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

  • 8. Data: 2011-04-12 06:48:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.04.2011 08:45, Ernesto pisze:

> [...]
    > tej wycieczki). Okazało się, że w ostatnim czasie nie tylko ja
    > dostałem takie wezwanie do zapłaty i podobno zajmują się tą sprawą.

    Jaki by nie był jest to kolejny dowód na słuszność moich zdecydowanie
    negatywnych poglądów na temat firemek windykacyjnych - wbrew płaczom,
    lamentom i gromom ze strony lurkujących tu krypto-windykatorków.

    Aha: pod żadnym pozorem nie daj się wkręcić w ugody, uznania czy
    jakiekolwiek w ogóle rozmowy z windykatorkami. Z nimi się NIE ROZMAWIA.

    W razie natręctwa: donos na policji, że nękają i próbują coś wyłudzić.

  • 9. Data: 2011-04-12 08:31:10
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 08:48:30 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Aha: pod żadnym pozorem nie daj się wkręcić w ugody, uznania czy
    > jakiekolwiek w ogóle rozmowy z windykatorkami. Z nimi się NIE ROZMAWIA.

    Tam tez pracuja ludzie. Wyjasniesz, porozmawiasz moze nawet rozloza na
    dogodne raty. A tak bedziesz w rejestrze dluznikow, nie dostaniesz kredytu,
    nic nie kupisz na raty.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 10. Data: 2011-04-12 08:42:22
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-12 10:31, KRZYZAK pisze:

    > Tam tez pracuja ludzie. Wyjasniesz, porozmawiasz moze nawet rozloza na
    > dogodne raty. A tak bedziesz w rejestrze dluznikow, nie dostaniesz kredytu,
    > nic nie kupisz na raty.

    Jesteś mi winien 10kpln. Zadzwoń, to rozłożę Ci na raty.
    No! Czemu nie dzwonisz?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.