    From: "G.R." <gosia81@....go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zdjęcia
    Date: Mon, 13 Nov 2006 09:17:59 +0100

    Jestem pasjonatką fotografii i w związku z tym mam pytania:

    1. Czy w przypadku gdy na zdjęciach są samochody z widoczną i czytelną
    tablicą rejestracyjną, to czy przed zamieszczeniem tych zdjęć w internecie
    (galeria zdjęć) muszę dokonac korekty na zdjęciach aby uniemozliwić
    odczytanie tablic rejestracyjnych?

    2. Czy w przypadku gdy na zdjęciach są ludzie (widoczne twarze), to mogę
    zamieścić te zdjęcia w internecie bez ich zgody? Np. robię zdjęcie
    architektury i na zdjeciu widoczna jest jakaś osoba, która znalazła się
    akurat w kadrze. Czy muszę mieć zgodę tej osoby na zamieszczenie tego
    zdjęcia w internecie?

    3. Czy istnieją budynki czy instytucje których nie wolno fotografować pomimo
    braku takiej informacji (w formie tablicy na budynku czy ogrodzeniue)?

    Dziękuję za odpowiedzi
    Gosia