  • 1. Data: 2007-06-19 14:37:35
    Temat: Zawieszenie działalnosci - jak ?
    Od: "Meritum" <m...@o...eu>

    Witam,

    Czy ktos moze mi rzeczowo odpowiedziec jak na dzien dzisiejszy krok po kroku
    mozna zawiesic dzialalnosc gospodarcza i czy jest to w ogole mozliwe?
    Szukalem po necie i wszedzie znajduje sprzeczne informacje.

    A.

  • 2. Data: 2007-06-20 07:35:59
    Temat: Re: Zawieszenie działalnosci - jak ?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Meritum pisze:
> [...]
    > kroku mozna zawiesic dzialalnosc gospodarcza i czy jest to w ogole
    > mozliwe? Szukalem po necie i wszedzie znajduje sprzeczne informacje.

    Nie radzę. Co prawda teoretycznie możesz zawiesić działalność w ZUSie
    na odpowiednich drukach, ale licz się z tym, że za kilka lat ZUS zapuka
    po zaległe składki. Samo zawieszenie działalności w ZUSie, bez
    wyrejestrowania na przykład z ewidencji działalności gospodarczej, nie
    jest faktycznie zawieszeniem (wg ZUSu), choćby firma nie wykazywała
    żadnych obrotów w tym okresie.

    A przypuszczam, że zawieszenie jako takie ma na celu wyłącznie
    oszczędność na ZUSie, bo w sumie innych stałych kosztów w DG nie ma.

    Zgodnie z "pakietem Kluski" będzie można zdaje się zawieszać
    działalność, ale dotyczy to tylko podatników ryczałtowców i na karcie
    podatkowej. Ustawa chyba jeszcze nie obowiązuje?

    Czyli: najbezpieczniej zawiesić poprzez zupełne wyrejestrowanie ze
    wszystkich urzędów i w razie potrzeby ponowna rejestracja od nowa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-06-20 10:31:50
    Od: "Meritum" <m...@o...eu>

> [...]
    > wyrejestrowania na przykład z ewidencji działalności gospodarczej, nie
    > jest faktycznie zawieszeniem (wg ZUSu), choćby firma nie wykazywała

    No wlasnie doszukalem sie w necie paru postow jednej osoby ktora zawiesila w
    ten sposob dzialalnosc, ZUS sie niby zgodzil, a za jakis czas przyszedl
    nakaz splaty zaleglych skladek z odsetkami i skonczylo sie w sadzie. Ow
    osobnik sprawe przegral z tego co czytalem.

    Tak z ciekawosci, jesli aktualnie place ulgowe skladki z racji pierwszej
    dzialanosci gosp. to czy po zawieszeniu i ponownym wznowieniu nadal bym mial
    ulge czy od razu by przepadla?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2007-06-20 10:58:11
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Meritum pisze:

> [...]
    >
    > Tak z ciekawosci, jesli aktualnie place ulgowe skladki z racji pierwszej
    > dzialanosci gosp. to czy po zawieszeniu i ponownym wznowieniu nadal bym

    Jeśli byłoby to zawieszenie działalności sensu stricto, to IMHO ulga
    zostaje. Jeśli wyrejestrowanie i ponowne zarejestrowanie - już nie.
    Aczkolwiek nie wiem, czy jest sens na siłę zawieszać działalność przy
    ulgowych stawkach - realny koszt takich składek to przecież poniżej
    130zł miesięcznie.

    L.

  • 5. Data: 2007-06-22 11:37:19
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <f5avod$j6o$1@atlantis.news.tpi.pl> Meritum napisał(a):

    > No wlasnie doszukalem sie w necie paru postow jednej osoby ktora zawiesila w
    > ten sposob dzialalnosc, ZUS sie niby zgodzil
    A co do tego ma ZUS? Myślę o zgodzie. Przedsiębiorca oświadczył, że
    działalność zakończył (nie ma w drukach deklaracji 'zawiesił'),
    potwierdził to podpisem i złożył w ZUS-ie.

    > nakaz splaty zaleglych skladek z odsetkami i skonczylo sie w sadzie.
    Ponieważ podał nieprawdę. Nie zakończył działalności :-)

    --
    Artur