  • 1. Data: 2007-06-19 12:51:42
    Temat: Sprzedaż mieszkania, a następnie jego odkup - czy zapłacę 10% podatku?
    Od: w...@i...pl

    Taka sytuacja:

    Sprzedaję mieszkanie przed upływem 5 lat od daty zakupu (kupiłem przed
    2007 r.).
    Oświadczam w US, że pieniądze ze sprzedaży przeznaczę na cele
    mieszkaniowe.
    Po trzech miesiącach kupuję to samo mieszkanie (odkupuję je) - za te
    same pieniądze.

    Czy odkupienie tego samego mieszkania jest także zaliczane jako
    wydatek na cele mieszkaniowe?

    Pzdr,
    m.j.

  • 2. Data: 2007-06-19 12:53:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 05:51:42 -0700, wolim napisał(a):

    > Czy odkupienie tego samego mieszkania jest także zaliczane jako
    > wydatek na cele mieszkaniowe?

    A dlaczego nie?

  • 3. Data: 2007-06-19 13:29:42
    Od: w...@i...pl

    On 19 Cze, 14:53, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > A dlaczego nie?

    Wiesz. Wydaje mi się, że w ten sposób można zaoszczędzić na 10%
    podatku w przypadku dużej wartości mieszkania.
    Np.
    Kupiłeś mieszkanie 2 lata temu za 200 000 zł. Dzisiaj chcesz je
    sprzedać za 400 000 zł. W takim przypadku zapłaciłbyś 40 000 zł
    podatku. Wystarczy jednak, że sprzedasz je zaufanej osobie za 400 000
    zł, a potem je odkupisz za te same pieniądze. "Zaufana osoba" nie
    zapłaci już podatku, ponieważ w przypadku sprzedaży mieszkan nabytych
    po 2006 roku podatek płaci się jedynie od zysku (różnicy między ceną
    zakupu, a ceną sprzedaży). Teraz, po całym zabiegu, możesz już
    sprzedaż mieszkanie dowolnej osobie za 400 000 zł nie płacąc podatku -
    w końcu kupiłeś je po tej samej cenie.
    Jeśli chodzi o zysk na takiej operacji, to koszt przeprowadzenia
    transakcji sprzedaży i odkupienia (podatki, KW, notariusz) - ok. 9 000
    zł x 2 = 18 000 zł. Bez przeprowadzenia operacji musielibyśmy zapłacić
    40 000 zł. Czyli jesteśmy do przodu jakieś 22 000 zł. A US jest dużo
    więcej do tyłu niż nasz zysk, bo z tych 18 000 zł nie dostaje nawet
    połowy.

    Dlatego pytam czy ustawodawca nie zabezpieczył się jakoś przed takimi
    sytuacjami.

  • 4. Data: 2007-06-20 01:59:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 06:29:42 -0700, wolim napisał(a):

    [...]
    > Dlatego pytam czy ustawodawca nie zabezpieczył się jakoś przed takimi
    > sytuacjami.

    Mysle ze jakby otarlo sie o sad, US probowalby wykazac ze umowy sprzedazy
    byly fikcyjne, i mysle ze sad moglby sie przychylic do jego stanowiska
    (no bo naprawde sprzedaz by byla fikcyjna).

    p. m.

    ps: czy ktos wie jak skonfigurowac poprawne kodowanie klawiatury przez
    vnc?

  • 5. Data: 2007-06-20 05:56:20
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > połowy.
    >
    > Dlatego pytam czy ustawodawca nie zabezpieczył się jakoś przed takimi

    Zabezpieczył sie. Przeczytaj sobie art.199a Ordynacji podatkowej.

  • 6. Data: 2007-06-20 08:09:50
    Od: l...@i...eu

    > Zabezpieczył sie. Przeczytaj sobie art.199a Ordynacji podatkowej.

    Przeczytałem i w żaden sposób nie mogę zrozumieć o co Ci chodzi. Czynność
    prawna jest - i to potwierdzona przez notariusza. Potem następna czynność
    prawna, również potwierdzona notarialnie. Podatki zapłacone tak jak trzeba.

  • 7. Data: 2007-06-20 08:18:28
    Od: l...@i...eu

> [...]
    > 40 000 zł. Czyli jesteśmy do przodu jakieś 22 000 zł. A US jest dużo
    > więcej do tyłu niż nasz zysk, bo z tych 18 000 zł nie dostaje nawet

    moim skromnym zdaniem coś Ci się pozajączkowało w obliczeniach kosztu.
    podatek od czynności cywilno-prawnych 2% czyli 8k. Razy 2 już jest 16k.
    A notarisz??? Nie sądzisz chyba żeby notariusz wziął 1k za sprzedaż??
    Myślę, że Twoje wyliczenia jak pomnożusz przez 2 ro może było by bardziej
    prawdopodobne

  • 8. Data: 2007-06-20 08:23:48
    Od: l...@i...eu

> [...]
    > podatku. Wystarczy jednak, że sprzedasz je zaufanej osobie za 400 000
    > zł, a potem je odkupisz za te same pieniądze. "

    Czegoś tu nie rozumiem. A jaki ma to związek czy sprzedasz zaufanej czy
    niezaufanej osobie?? Tak samo musisz zapłacić podatek 40 k.
    Jak wyobrażasz sobie to ominąć?

  • 9. Data: 2007-06-20 10:54:44
    Od: w...@i...pl

    > Czegoś tu nie rozumiem. A jaki ma to związek czy sprzedasz zaufanej czy
    > niezaufanej osobie?? Tak samo musisz zapłacić podatek 40 k.
    > Jak wyobrażasz sobie to ominąć?

    Jeśli oświadczę, że pieniądze ze sprzedaży przeznaczę na cele
    mieszkaniowe, to podatku nie płacę. Niezaufana osoba Ci nie odsprzeda
    tego mieszkania za te same pieniądze.

    Pozdrawiam.