  • 1. Data: 2005-08-01 18:37:10
    Temat: Re: Zawieszenie DG - ZUS? możliwe są oszczędności?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Adrian Dąbrowa <"webmaster[!nospam!]"@informer.kom.pl> napisał:

    >Czy w związku z tym może on zaoszczędzić na ZUS-ie?
    Jedyną możliwością częściowej zapłaty składki jest zwolnienie
    lekarskie. Żadne 'zawieszenia' dz.g. nie wchodza w grę.
    Należy opłacac do czasu zaprzestania działalności.

    Artur Golański

  • 2. Data: 2005-08-01 19:02:15
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tobi <t...@p...onet.pl> napisał:

    >Mam zawieszoną działalność od półtora roku.
    Nie ma 'zawieszenia'. Do ZUS zgłosiłeś (wypełniłeś i podpisałeś druk)
    o zaprzestaniu dz.g.

    >Czy mam się już spodziewać
    Jeśli cię 'wyhacza' to ZUS wezwie do zapłaty zaległych skłądek wraz z
    osdsetkami.
    P.S. Tnij zbędny tekst (netykieta)

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-08-01 19:54:10
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Jedyną możliwością częściowej zapłaty składki jest zwolnienie
    > lekarskie. Żadne 'zawieszenia' dz.g. nie wchodza w grę.
    > Należy opłacac do czasu zaprzestania działalności.
    >
    > Artur Golański

    Mam zawieszoną działalność od półtora roku. Czy mam się już spodziewać
    wizyty komornika z powodu nie płaconego w tym czasie ZUSu? :)

    Tobi

  • 4. Data: 2005-08-01 20:04:56
    Temat: Zawieszenie DG - ZUS? możliwe są oszczędności?
    Od: Adrian Dąbrowa <"webmaster[!nospam!]"@informer.kom.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    pewnie już było, ale grzecznościowo w imieniu kolegi pytam - jak sprawa
    wygląda tzw "oszczędnościami". Kolega ma stały krąg Klientów, z którymi
    rozlicza się 1/miesiąc, faktury i ew. wpłaty generowane są na jego konto
    tylko w trakcie 2-3 dni w miesiącu. Maksymalnie.
    Czy w związku z tym może on zaoszczędzić na ZUS-ie? wiadomo, że składka
    zdrowotna czyli ca. 150 PLN/miesięcznie pozostanie, ale co z resztą?

    Kolega jest Vatowcem, rozlicza się za pomocą podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów.
    Z przyczyn oczywistych (głównie bandycko wysokiej kwoty ZUS), chciałby
    zorientować się jak można ugryźć tę sprawę...

    pozdrawiam i dziękuję w imieniu kolegi,

    Adrian

    PS. Jeśli strzeliłem jakąś gafę - to tylko niewiedza mnie tłumaczy, no
    ale po to właściwie powstały GD.

  • 5. Data: 2005-08-02 06:34:22
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Nie ma 'zawieszenia'. Do ZUS zgłosiłeś (wypełniłeś i podpisałeś druk)
    > o zaprzestaniu dz.g.

    Nie ma 'zawieszenia' powiadasz? A co powiesz na pole nr 56 w druku
    NIP-1? (http://www.pit.pl/att/deklaracje/2004/nip_1_v3.pdf)

    Tobi

  • 6. Data: 2005-08-02 06:48:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Nie ma 'zawieszenia' powiadasz? A co powiesz na pole nr 56 w druku
    > NIP-1? (http://www.pit.pl/att/deklaracje/2004/nip_1_v3.pdf)

    Ja powiem tyle, że powinieneś przeczytać to, co jest tam napisane małym
    drukiem na żółtym tle nad tym polem...
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-08-02 14:04:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tobi <t...@p...onet.pl> napisał:

    >Nie ma 'zawieszenia' powiadasz? A co powiesz na pole nr 56 w druku
    >NIP-1? (http://www.pit.pl/att/deklaracje/2004/nip_1_v3.pdf)

    A "Tobi" rozróżnia NIP-1 (U.S.) od ZUS ZUA lub ZUS ZWPA i widział
    tam (zna) kod powodu wyrejestrowania płatnika?

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-08-03 13:41:11
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):
    > A "Tobi" rozróżnia NIP-1 (U.S.) od ZUS ZUA lub ZUS ZWPA i widział
    > tam (zna) kod powodu wyrejestrowania płatnika?

    Rozróżniam. Pytam tylko jak to NIE MA "zawieszenia", skoro taki termin
    występuje nawet w druku US. Jeśli twierdzisz, że nie ma czegoś takiego
    jak "zawieszenie" działalności, to spytaj w US - powiedzą Ci, że jest.

    Tobi

  • 9. Data: 2005-08-03 14:15:50
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tobi <t...@p...onet.pl> napisał:

    >Rozróżniam.
    To po co śmiecisz listę ?

    >Jeśli twierdzisz, że nie ma czegoś takiego jak "zawieszenie"
    Czytaj uważnie temat postu. Autor pytał o ZUS, a nie o US, o tym była
    mowa, o tym ja pisalem i to dokladnie w odpowiedzi autorowi.
    Co więcej także i ty napisałeś wyraźnie (ZUS, a nie US):
    >Czy mam się już spodziewać wizyty komornika
    >z powodu nie płaconego w tym czasie ZUSu? :)
    Teraz glupa palisz ? Jeśli nie umiesz się przyznac do pomyłki, jak na
    mężczyznę przystało, to nie pisz w ogóle - zrozumiem.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-08-04 08:05:30
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > To po co śmiecisz listę ?

    Sam śmiecisz listę, czytaj dalej...

    > Czytaj uważnie temat postu. Autor pytał o ZUS, a nie o US, o tym była
    > mowa, o tym ja pisalem i to dokladnie w odpowiedzi autorowi.
    > Co więcej także i ty napisałeś wyraźnie (ZUS, a nie US):

    Napisałeś: "Żadne 'zawieszenia' dz.g. nie wchodza w grę."
    Więc pytam jak to nie wchodzą w grę? Wchodzą. Podałem przykłady. W
    związku z tym, że zawieszenie DG wchodzi w grę, składamy odpowiedni
    wniosek w ZUS, to już inna kwestia, nie neguję tego.

    > Teraz glupa palisz ? Jeśli nie umiesz się przyznac do pomyłki, jak na
    > mężczyznę przystało, to nie pisz w ogóle - zrozumiem.

    Brakło argumentów więc jedziemy z "głupami"? Teraz Polska! :)

    Tobi