  • 1. Data: 2007-12-05 18:57:49
    Temat: Zatrudnienie żony we własnej DG...
    Od: "TS" <t...@k...pl>

    Prowadzę samodzielnie działaność gospodarczą. Moja żona jest na bezrobociu i
    chciałbym ją zatrudnić we własnej firmie
    na pełny etat za... normalnie 936 brutto (czy ile wynosi teraz najmniejsza
    krajowa) :)

    Proszę wytłumaczcie mi ponieważ czytam różne sprzeczne opinie na ten
    temat...

    Jakie składki ZUS będę opłacał za żone (w jakiej wysokości?)
    Mogę czy nie mogę wrzucić ZUS w koszty ?

    Czy koszty wynagrodzenia będą czy nie będą kosztami uzyskania przychodu ???
    Podobno nie mogę nic sobie odliczyć.
    Jakie podatki ? Normalnie PIT-4 ?

    Pomóżcie, nie wiem czy gra jest warta świeczki - chiałbym by żona miała
    ubezpieczenie zdrowotne
    i jednocześnie pomagała w firmie.

    --
    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 2. Data: 2007-12-05 19:08:56
    Temat: Re: Zatrudnienie żony we własnej DG...
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "TS" <t...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie składki ZUS będę opłacał za żone (w jakiej wysokości?)
    > Mogę czy nie mogę wrzucić ZUS w koszty ?

    Jak za siebie (jesli placisz normalny ZUS) - niezaleznie od tego ile
    napiszesz na umowie, to bedzie zawsze osoba wspolpracujaca.

    > Czy koszty wynagrodzenia będą czy nie będą kosztami uzyskania przychodu
    > ???

    Nie beda.
    > Podobno nie mogę nic sobie odliczyć.
    > Jakie podatki ? Normalnie PIT-4 ?

    Tak od jej wyplaty normalne. Drugi raz podatek za te sama kase.

    > Pomóżcie, nie wiem czy gra jest warta świeczki - chiałbym by żona miała
    > ubezpieczenie zdrowotne
    > i jednocześnie pomagała w firmie.

    Zarejestruj ja jako osobe wspolpracujaca. I tak zaplacisz w sumie mniej niz
    gdy ja zatrundisz na ta minimalna krajowa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-12-05 19:09:04
    Od: "Pawel " <p...@g...pl>

    Witam,

    Polecam lekture, calkiem swieze:
    http://www.rp.pl/artykul/70716.html

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 4. Data: 2007-12-07 13:01:28
    Od: "TS" <t...@k...pl>

    BARDZO dziękuję za wszystkie wyjaśnienia.
    Nie opłaca mi się jej zatruniać i tyle. Niech tkwi na bezrobotnym :)
    Zgłoszę ją jakoczłonka rodziny do ubezpieczenia.

    pozdr.
    Tomek