    From: taab <t...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zastrzezenie nazwy->zamykanie portali internetowych (eMule)
    Date: Wed, 11 Feb 2004 20:29:51 +0100

    Witam,
    Czy moze mi ktos objasnic nastepujaca sytuacje:
    Przyapdek z zycia, patrz http://66.98.192.81/~freemule/ lub
    http://www.freemule.net/
    1. Istnieje sobie program o nazwie eMule i strona www o adresie emule.de
    (juz ponad rok) oraz setki podobnych.
    2. Jest sobie firma co ciagnie pewne korzysci z tego programu (wolno jej
    bo licencja Open Source na to pozwala)
    3. Firma staje sie bardziej lapczywa - rejestruje nazwe handlowa eMule.
    4. Na tej podstawie zada zamkniecia strony www.emule.de (oraz pewnie
    pozniej wszystkich ktore maja emule w nazwie) - tak aby przejac te
    adresy i wstawic tam wlasna oferte - oczywiscie chodzi o kase.

    Pytania:
    - czy punkt 3 jest zgodny z prawem? Tzn. ja uzywam pewnej nazwy od lat,
    jakas firma robi z tego nazwe handlowa i wtedy ja musze przestac uzywac
    tej nazwy?
    - co wiecej, istnieje juz oprogramowanie open source, czy mozna takim
    zastrzeniem nazwy zmusic do zmiany nazwy programu?
    - czy moze zadac zamkniecia jak w pkt. 4?
    - widac jasno, ze jest to jawne naciaganie - jak sie mozna przed tym
    bronic? Zbierana jest kasa na prawnikow i probe podwazenia/zniesienia
    tej nazwy? Da sie to wygrac?

    Dzieki,
    taab