  • 1. Data: 2005-04-07 09:28:52
    Temat: Czy trzeba naprawde miec na wszystko faktury,paragony?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam
    jak w temacie.np. na komputer czy wersalke, lub windowsa?
    na windowsa np. mam ale na kompa nie mam bo ze stanow ktos mi przywiozl to
    co ulega konfiskacie (w razie kontroli)?

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-04-07 09:39:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na windowsa np. mam ale na kompa nie mam bo ze stanow ktos mi przywiozl to
    > co ulega konfiskacie (w razie kontroli)?

    1. jakiej kontroli

    2. zyejmy w panstwie prawa to nie Ty masz udodwodnic ze nie jestes jeleniem
    tylko oni ze jestes

    P.

  • 3. Data: 2005-04-07 09:53:22
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > 1. jakiej kontroli
    >
    > 2. zyejmy w panstwie prawa to nie Ty masz udodwodnic ze nie jestes
    jeleniem
    > tylko oni ze jestes

    1. jakiejkolwiek, np kontroli oprogramowania, lub innej (nie musza miec
    nakazu to wiem).

    2 no ale jak mam np. komp ze stanow to nie potrafie udowodnic tego bo nie
    mam fakt i paragonu ze jest moj, chociaz po num. fabr . mozna sprawdzic ze
    jest na gwarancji IBM np ale czy to dowod ze jest moj?

    Lub windows, mam pudlo papierki i plyte ale nie mam fakt. mialem ale to 2
    lata temu bylo wiec gdzies wywalona i jak w takiej sytuacji udowodnic ze
    jest moje wszystko?

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 4. Data: 2005-04-07 10:04:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > 1. jakiejkolwiek, np kontroli oprogramowania, lub innej (nie musza miec
    > nakazu to wiem).

    policja nie jest od dokonywania kontroli oprogramowania.
    Do przeszukania nakazu nie byc w okreslonych w ustawie przypadkach

> [...]
    > lata temu bylo wiec gdzies wywalona i jak w takiej sytuacji udowodnic ze

    na drugie otrzymales odpowiedz. Jezlei oni wykaza ze komputer o numerze
    seryjnym ...........
    pochodzi zkardziezy to wtedy moga zabrac, a nie wtedy gdy jakis kraweznik
    bedzie miec
    "podejrzenie"

    P.

  • 5. Data: 2005-04-07 11:03:56
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Czyli rozumiem ze nie posiadanie na jakas rzecz fakt lub dowodu zakupu nie
    jest dowodem ze sie to ukradlo i to organa scigania musza udowodnicze jednak
    to sie ukradlo, czy zdobylo w nie zgodny z prawem sposob?

    Ale jesli tak to: moga dana rzecz zarekwirowac przeciez do czasu wyjasnienia
    sprawy, i w przypadku komputera czy telewizora zostaje na ten czas
    pozbawiony telewizji i dostepu do komputeraz zgodnie z prawem?

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 6. Data: 2005-04-07 11:37:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jednak
    > to sie ukradlo, czy zdobylo w nie zgodny z prawem sposob?

    no co Ty,

> [...]
    > sprawy, i w przypadku komputera czy telewizora zostaje na ten czas
    > pozbawiony telewizji i dostepu do komputeraz zgodnie z prawem?

    ale zeby zabrac musi miec UZASADNIONE podejrzenie.

    P.

  • 7. Data: 2005-04-07 14:11:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jacek23 napisał(a) :

    > Czyli rozumiem ze nie posiadanie na jakas rzecz fakt lub dowodu zakupu nie
    > jest dowodem ze sie to ukradlo

    Bingo!

    > i to organa scigania musza udowodnicze jednak
    > to sie ukradlo, czy zdobylo w nie zgodny z prawem sposob?

    Dobrze rozumujesz. Masz rachunek na koszulę, buty, talerze?
    Mogliby zabrać wszystko na co nie masz rachunku? To byłaby paranoja.

    Swoją drogą, to nie musisz mieć nawet dowodu zakupu Windowsa,
    jeżeli nie ma takiego wymogu w licencji. Nie znam Twojej. Jeśli
    masz 98 OEM, XP Pro OEM, to nie ma takiego warunku. Innych
    licencji nie znam. Nie traktuj poważnie zapewnień M$, że musisz
    mieć. To są brednie ubrane w ładny PR język.

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.