    From: "marek.l5" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zapomniałem podać przyczyny przy zwolnieniu z art 55 KP
    Date: 11 Apr 2006 10:46:14 -0700

    W czerwcu 2004 roku , dałem wypowiedzenie pracodawcy na mocy art. 55
    Kp w związku z naruszeniem praw pracownika przez pracodawcę. Niestety
    nigdy nie miałem do czynienia z takimi pismami i wypowiedzeniami . W
    wypowiedzeniu nie podałem przyczyny , tylko że zwalniam się z mocy
    art. 55 KP. Niestety ale pracodawca wydał mi świadectwo niezgodne z
    moim żądaniem , czyli na mocy porozumienia stron.
    Zachowując wszystkie terminy skierowałem sprawę do sądu o
    sprostowanie świadectwa pracy oraz , wypłacenie należnych diet ,
    nadgodzin itp. Właśnie z tego powodu zwolniłem się z pracy. Wraz z
    kolegą który pracował na tym samym stanowisku i postanowił też
    się zwolnić i domagać swoich praw.
    Niestety "kolega" wycofał sprawę z sądu , zostałem sam bez
    świadka, że pracodawca naruszał prawa pracownika.
    Odbyła się sprawa w sądzie , sąd przychylił się do mojego pozwu i
    prawomocnym wyrokiem nakazał sprostować pracodawcy świadectwo pracy.
    W ten sposób że w pkt. 3 stosunek pracy ustał na podstawie art.55
    KP.
    Po otrzymaniu wyroku oraz sprostowanego świadectwa pracy złożyłem
    pozew o wypłatę wynagrodzenia za czas wypowiedzenia , co w moim
    przypadku wynosi 3 miesiące.
    Pracodawca również złozył pozew , gdzie ja jako pozwany mam
    wypłacić odszkodowanie za zwolnienie się z art 55KP bez podania
    przyczyny.
    Dziś odbyła się sprawa.
    Sędzia nie chiał słuchać moich wyjaśnień , mimo to że miałem w
    ręku protokół kontroli , z P.I.P w którym jednoznacznie stwierdzono
    że kierowcą ( bo na takim stanowisku pracowałem) nie wypłacano
    delegacji , czas pracy kierowców nie był przestrzegany , lista
    obecności była prowadzona w sposób chaotyczny i nierzetelny.
    Posiadam również dowody że pracowałem w czasie urlopu bezpłatnego
    rzekomo wydanego na moją prosbę , ale od dawna istniał taki proceder
    w firmie . że pracownicy pracowali w czasie urlopu bezpłatnego.
    Niestety sędzia nie chiuał o niczym słyszeć i powiedział że nie
    mam dowodów.
    Ponadto miałem również kserokopie pisma skierowanego do P.I.P w
    Częstochowie , z podpisami świadków którzy stwierdzili że miał
    miejsce ten procedre. Niestety zostali zastraszeni przez byłego
    pracodawcę i raczej nie będą zenzawać w sądzie!!!
    Czy teraz okaże się tak że momo że były łamane prawa pracownika ,
    ja będe musiał ponieść koszty zapłacić za to że zwolniłem sie z
    zakładu bo nie umiałem już dłużej wytrzymać i ponieśc koszty
    postępowinia procesowego . ????
    Co o tym sądzicie ???
    Proszę o pomoc .. . . . .

    Dziękuję , pozdrawiam ......