  • 1. Data: 2009-01-28 09:48:26
    Temat: Zalozenie sprawy sadowej na odleglosc.
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Wykonalem zlecenie z zakresu grafiki komputerowej na umowe o dzielo. Jednak
    pracodawca od pol roku nie chce zaplacic. W zwiazku z tym chce zalozyc sprawe
    sadowa lecz odbiorca zlecenia ma siedzibe na drugim koncu naszego kraju. Czy
    mozna zalozyc sprawe cywilna w tamtejszym sadzie droga listowna, czy trzeba
    jechac osobiscie do tamtejszego sadu? Moze to dziecinne pytanie lecz nigdy nie
    mialem do czynienia z sadami. Dziekuje za pomoc.

    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-28 09:50:40
    Temat: Re: Zalozenie sprawy sadowej na odleglosc.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > jechac osobiscie do tamtejszego sadu? Moze to dziecinne pytanie lecz nigdy nie
    > mialem do czynienia z sadami. Dziekuje za pomoc.

    Można pozew wysłać listem (poleconym). Dobrze jest (aby było
    szybciej) od razu opłacić pozew - naklejając znaki sądowe na pozew, albo
    dołączając potwierdzenie przelewu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-28 10:51:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > mozna zalozyc sprawe cywilna w tamtejszym sadzie droga listowna, czy trzeba

    Zrób mu przykrość i "załóż sprawę" w swoim sądzie -> art. 34 kpc.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 4. Data: 2009-01-28 11:00:49
    Od: t...@p...onet.pl

    > Zrób mu przykrość i "załóż sprawę" w swoim sądzie -> art. 34 kpc.

    Chyba sie na taka ewentualnosc zabezpieczyl gdyz w umowie jest zapis iz
    wszelkie spory prawne rozwiazywane maja byc w miescie w ktorej jest siedziba
    firmy.

    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-28 11:06:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    t...@p...onet.pl pisze:

    > Chyba sie na taka ewentualnosc zabezpieczyl gdyz w umowie jest zapis iz
    > wszelkie spory prawne rozwiazywane maja byc w miescie w ktorej jest siedziba
    > firmy.

    To rzeczywiście "sprytna bestia". Ale możesz i tak zrobić mu przykrość i
    złożyć pozew do swojego sądu. Taki zarzut niewłaściwości sąd ocenia
    tylko na wniosek stron, a więc będzie sie musiał wysilić i zgłosić
    zarzut. Z tym, że niewątpliwie przedłuży to postępowanie.

  • 6. Data: 2009-01-28 11:15:11
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Dziekuje za rady. A jezeli mozna jeszcze ptyanie. Ogolnie to facet zalega i mi
    i mojemu koledze za to samo zlecenie. Czy skladac do sadu pismo na jednym
    papierze czy kazdy z nas powinien to zrobic z osobna?

    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-28 11:16:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomek pisze:

    > Ogolnie to facet zalega i mi
    > i mojemu koledze za to samo zlecenie. Czy skladac do sadu pismo na jednym
    > papierze czy kazdy z nas powinien to zrobic z osobna?
    >
    > Tomek

    można tak i tak, ale ja zalecałbym osobno. Dużo też zależy od treści umowy.

  • 8. Data: 2009-01-28 11:47:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał
    > Wykonalem zlecenie z zakresu grafiki komputerowej na umowe o dzielo.
    > Jednak
    > pracodawca od pol roku nie chce zaplacic. W zwiazku z tym chce zalozyc
    > sprawe

    Wystawiłeś jakąś fakturę, którą od podpisał i przyjął?

  • 9. Data: 2009-01-28 12:16:09
    Od: t...@p...onet.pl

    > Wystawiłeś jakąś fakturę, którą od podpisał i przyjął?

    Firma wystawila rachunek, ktory to po podpisaniu dostali spowrotem po czym
    mieli dokonac przelewu.

    Byla takze rubryka "otrzymalem" ktorej oczywiscie niepodpisalem.

    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-28 12:19:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał
    > Firma wystawila rachunek, ktory to po podpisaniu dostali spowrotem po czym
    > mieli dokonac przelewu.

    Dobrze, czy Ty masz rachunek z ich podpisem przyjęcia?