  • 1. Data: 2010-02-06 22:51:06
    Temat: Zakup towaru II gatunku a Ustawa o szczególnych warunkach...
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie, chcę kupić na Allegro panel prysznicowy, który w gat I
    kosztuje prawie 1.600 zł, jest sprzedawca na Allegro, który oferuje w/w
    panele w cenie 790 zł ale zastrzega, że to jest towar: "Cechy panelu:
    *Gat II (możliwość wystąpienia drobnych, powierzchniowych skaz)"
    Niestety sprzedawca nie chce przesłać żadnych zdjęć, nie mówiąc już o
    zdjęciach konkretnego panelu, który mógłby mi wysłać. Różnica w cenie
    gat I i tego oferowanego na Allegro w gat II jest na tyle istotna, że
    się nim zainteresowałem. Niestety USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego) nie wspomina o towarze w gat II i ewentualnym zwrocie towaru
    który nie spełnia moich oczekiwań.
    Pytanie, czy zakup tego panela przez Internet umożliwia mi jego zwrot w
    ciągu ustawowych 10 dni, jeśli się okaże, że skazy są na tyle duże, że
    nie będą przeze mnie do zaakceptowania?

    --
    Reseller

  • 2. Data: 2010-02-06 22:56:07
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 6 Lut, 23:51, Reseller <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    > cywilnego) nie wspomina o towarze w gat II i ewentualnym zwrocie towaru

    A czy wspomina cos o towarze w gatunku I?
    IMHO ustawa w ogole nie rozroznia gatunku w kontekscie zwrotu
    produktu. Malo tego - zwrotu, o ktorym myslisz, mozesz dokonac nie
    tylko kiedy towar nie spelnia oczekiwan - mozesz to uczynic takze
    dlatego ze po prostu miales taki kaprys

  • 3. Data: 2010-02-06 23:08:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Reseller pisze:

    > Pytanie, czy zakup tego panela przez Internet umożliwia mi jego zwrot w
    > ciągu ustawowych 10 dni, jeśli się okaże, że skazy są na tyle duże, że
    > nie będą przeze mnie do zaakceptowania?

    Ustawa gwarantuje Ci prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
    przedsiębiorstwa w terminie 10 dni bez wnikania w to co i jakiego
    gatunku kupiłeś.

    Upewnij się tylko że kupujesz od firmy, a nie od osoby prywatnej i
    dostaniesz na to paragon/fakturę.

  • 4. Data: 2010-02-07 02:50:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/6/2010 4:51 PM, Reseller wrote:
> [...]
    > Pytanie, czy zakup tego panela przez Internet umożliwia mi jego zwrot w
    > ciągu ustawowych 10 dni, jeśli się okaże, że skazy są na tyle duże, że

    baz znaczenia
    masz 10 dni na rozmyslenie sie nawet gdyby nie bylo zadnej rysy.
    natomiast to czego nie mógłbyś zrobić gdybyś go kupił w sklepie, to
    pojść do sklepu i poowiedzieć, że chcesz oddac bo ma rysy.

    Oczywiscie w praktyce bedzie to wyglądało tak, że sprzedawca ci powie,
    że wiedziałeś o rysach i żebyś się poszedł bujać.
    No i co mu zrobisz?