    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Zakup internetowy w KDC.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 26 May 2010 21:37:04 +0200

    18 maja złożyłam zamówienie w KDC na gadżety "prezentowe", natychmiast
    wykonując płatność przelewem bankowym na podstawie wyświetlonych po zakupie
    danych do przelewu. Mój bank zaksiegował operację w tymże dniu.

    KDC milczał, nie otrzymałam nawet maila o przyjęciu zamówienia.

    23 maja otrzymałam mail, ze zamówienie zostało anulowane z powodu braku
    potwierdzenia i płatności.
    Płatność była wykonana natychmiast po zamówieniu, maila ze sklepu z prośbą
    o potwierdzenie złozenia zamówienia nie było ani zadnego innego od nich,
    więc ki diabeł?

    Tego samego dnia (23 maja) poszukałam innego sklepu i kupiłam tam coś
    innego na ten prezent, bo czas nagli.
    Równocześnie, tj 23 maja, do sklepu KDC napisałam, że to z ich strony było
    zaniedbanie i TO JA wobec tego rezygnuję z zamówienia, bo kupiłam już
    potrzebne rzeczy gdzie indziej, a ewentualnej (co jak widać przewidziałam)
    przesyłki "na siłę" nie przyjmę i żądam zwrotu należności na konto w
    terminie przewidzianym przepisami prawa.

    25 maja (wczoraj, tj tydzień po transakcji) otrzymałam mail ze sklepu, że
    zamówienie przyjęte.

    Dzis otrzymalam mail, że przesyłka została wysłana.

    Nie mam zamiaru podejmować przesyłki.
    Czy mam szansę na zwrot należności i jak do tego się zabrać?
    Co podać jutro jako powód nieprzyjęcia przesyłki? Bo nie chcę, aby widniał
    tam lakoniczny wpis poczty "Adresat nie podjął przesyłki" itp. Sądzę, że
    powód jest ważny dla ew. sprawy w sądzie, choć oczywiście mam nadzieję, ze
    nie będę zmuszona do takich działań, no ale... Chcę, aby wpisano moją
    niezgodę na podjęcie paczki z powodu anulowania zamówienia przez sklep.

    Wszystkie maile zachowałam.

    Ktoś coś poradzi? Z góry dziekuję.