  • 1. Data: 2005-05-25 05:42:23
    Temat: Zakup działki z agencją w tle (długawe)
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam Szanownych Grupowiczów
    Przed miesiącem podpisałam umowę z agencją nieruchomości dot. zakupu działki
    budowlanej. Pani agentka pokazała mi kilka działek, w tym komplet działek w
    miejscu, które bardzo mi się spodobało. Niestety, cena, którą podała znacznie
    odbiegała od cen inych działek w tejże okolicy. Kiedy poruszyłam ten temat, pani
    agentka stwierdziła, że pewnie cenę da się zbić jakieś 5 zł na metrze. To
    niestety nadal dawało zbyt wysoką cenę więc w sumie zrezygnowałam z tej oferty.
    Tymczasem, po ok 2 tyg. od podpisania umowy pojawiła się w okolicy tych działek
    tablica z informacją o sprzedaży. Kiedy zadzwoniłam pod wskazany numer, okazało
    się, że chodzi właśnie o działki, która widziałam z panią agent. I tu
    zaskoczenie - cena była (w zależności od działki) o 10-30 zł za metr niższa od
    podanej przez panią agent (która nic nie wspomniała, że ceny są różne dla
    poszczególnych działek).
    I teraz mam zgryz. Załącznik do umowy zawiera wskazanie numerów działek i
    nazwisko sprzedającego więc nie wiem, czy jestem w stanie zignorować umowę z
    panią agent. Mogę zapłacić prowizję, ale jak pomyślę, że prawie odpuściłam sobie
    te działki, ponieważ pani agent podała mi ceny z kosmosu, to myślę sobie - za
    co?
    Czy mogę zerwać tą umowę (podpisaną na 24 miesiące)? Jeśli tak, to w jaki
    sposób? A może wogóle ją zignorować? Tylko jak się później bronić jeżeli agentka
    upomni się o swoją "działkę"?

    Pozdrawiam
    Gosia