  • 1. Data: 2004-03-04 10:55:45
    Temat: Zagwozdka - barter
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Jak rozwiązać następujący problem?

    Firma A, z branży usługowej wykonała pracę firmie B z dowolnie innej branży.
    Firma B pracę odebrała, jednakże okazało się, że chwilowo cierpi na brak
    gotówki. Dysponuje jednak atrakcyjnym towarem i proponuje firmie A
    zapłatę w naturze po bardzo korzystnym przeliczniku.

    Niestety firma A nie może oficjalnie wprowadzić tego towaru do obrotu
    ze wzgledu na rodzaj prowadzonej działalności (zarejestrowana wyłącznie
    działalność
    usługowa, w określonej formie).

    Czy firma A powinna rozszerzyć działalność przed przyjęciem zapłaty w tej
    formie
    i wprowadzeniem do obrotu?

    Pozdrawiam

    JL

  • 2. Data: 2004-03-04 13:47:56
    Temat: Re: Zagwozdka - barter
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2004, JL wrote:
    [...]
    >+ Niestety firma A nie może oficjalnie wprowadzić tego towaru do obrotu
    >+ ze wzgledu na rodzaj prowadzonej działalności (zarejestrowana wyłącznie
    >+ działalność usługowa, w określonej formie).

    Co to za towar ??
    Co jest przeszkodą, twoim zdaniem ? Przepisy prawa gospodarczego,
    podatkowego czy o statystyce publicznej ?

    >+ Czy firma A powinna rozszerzyć działalność przed przyjęciem zapłaty w tej
    >+ formie i wprowadzeniem do obrotu?

    "mało danych" ! (żeby skomentować)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-04 14:26:17
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "JL" <jl@[cut]noemail.pl> napisał:

> [...]
    > branży. Firma B pracę odebrała, jednakże okazało się, że chwilowo
    > cierpi na brak gotówki. Dysponuje jednak atrakcyjnym towarem i

    czy "atrakcyjny towar", to wóda?

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 4. Data: 2004-03-05 08:13:25
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

    > czy "atrakcyjny towar", to wóda?

    Nie, elementy wyposarzenia jachtów nie objęte
    obowiązkiem certyfikacji.

    JL

  • 5. Data: 2004-03-05 08:13:25
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

  • 7. Data: 2004-03-05 08:27:48
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Co jest przeszkodą, twoim zdaniem ? Przepisy prawa gospodarczego,
    > podatkowego czy o statystyce publicznej ?

    Wydaje mi się, że to problem statystyki.
    Sprzedaż tego towaru nie jest objęta obowiązkiem
    posiadania koncesji. W prawie o działalności
    gospodarczej nie znalazłem nic na ten temat.

    > "mało danych" ! (żeby skomentować)

    1. Towar, jest nie wymaga zezwoleń koncesyjnych na sprzedaż.
    2. Vat w obu przypadkach 22%
    3. Firma A nie posiada wpisu pt. "handel" przy określeniu rodzaju
    prowadzonej działalności gospodarczej

    Pozdrawiam

    JL

  • 6. Data: 2004-03-05 08:27:48
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

  • 8. Data: 2004-03-05 12:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, JL wrote:
    [...]
    >+ > Co jest przeszkodą, twoim zdaniem ? Przepisy prawa gospodarczego,
    >+ > podatkowego czy o statystyce publicznej ?
    >+
    >+ Wydaje mi się, że to problem statystyki.

    No to IMHO nie ma sprawy. AFAIK *jeśli* obrót nie ujęty dotąd
    w klasyfikacji stanie się znaczącym, to masz obowiązek zgłosić
    to do UStat (GUS) :) Zdaje się że na formularzu jest mowa o 3
    "głownych rodzajach" przychodu, tak ?

    [...]
> [...]
    >+ 2. Vat w obu przypadkach 22%
    >+ 3. Firma A nie posiada wpisu pt. "handel" przy określeniu rodzaju

    To bym skomentował tak: jeśli kwota jest nieistotna (z p. widzenia
    obrotów firmy) to pewnikiem nikt nie zauważy ;)
    A jak istotna, to może i należy rozpatrzeć czy by nie dopisać.
    Ale bez przesady z czekaniem "aż urząd wpisze" (bo tak rozumiem
    twoje "przed przyjęciem zapłaty" !
    Z większości widzianych komentarzy wynika że za dokonanie
    "niewpisanej" DG (jeśli nie jest objęta zgłoszeniem czy
    podobnym wynalazkiem z przepisów szczegółówych) to nie
    rozstrzeliwują :), nie jest tak że nie wolno na piędź
    wykroczyć z działalnością poza wpis :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)