  • 1. Data: 2002-06-24 12:24:06
    Temat: ZUS- problem prawny
    Od: "datek" <d...@k...net.pl>

    Czy ktoś może zintrpretować rubrykę w wniosku o ponowne
    ustalenie prawa do renty z tytułu niezdolności do pracy
    druk ZUS Rp-1a
    <<<<Oświadczam że pracuję - nie pracuję >>>>
    " jeżeli Pan(i) pracuje należy podać rodzaj
    wykonywanej pracy,wykonywany zawód
    lub czynności oraz nazwę aktualnego
    zakładu pracy"

    Chodzi o to czy od strony prawnej osoba która prowadzi
    pozarolniczą działalność gospodarczą i jest inwalidą II grupy
    a nie jest nigdzie zatrudniona nie ma podpisanej żadnej umowy
    o pracę natomiast zarejestrowaną ma na siebie
    działalność Usługi RTV, gdzie pomaga mu rodzina i nikogo nie
    zatrudnia nie ma też odzielnego zakładu czy pomieszczenia
    robi to w mieszkaniu i płaci podatek w formie ryczałtu
    i ubezpieczenie zdrowotne w tej rubryce
    ma napisać pracuje czy nie pracuje.
    Problem jest w tym że ja mogę mieć zarejestrowaną
    działalność gospodarczą a nie pracować bo robi to
    żona czy syn w ramach pomocy, czy pracuje ten
    kto ma jakąkolwiek umowę o pracę czy nie.
    proszę na priva
    d...@k...net.pl
    dziękuję