  • 1. Data: 2004-01-14 22:13:25
    Temat: ZUS - odmowa świadczeń dla ciężarnej
    Od: "konaszka" <k...@p...onet.pl>

    ZUS odmówił mojej pracownicy wypłaty świadczeń chorobowych i macierzyńskiego
    pod zarzutem podjęcia pracy fikcyjnie (tylko po to, by osiągnąć korzyści
    materialne). Przeprowadzono wcześniej kontrolę w firmie, spisano mądre
    Protokoły, a potem wydano decyzję, która zawierała stek bzdur i co
    najważniejsze odmowę wypłaty świadczeń. Praca nie była fikcyjna! Co robić w tej
    sytuacji? Czy ktoś wygrał z ZUS-em?

  • 2. Data: 2004-01-16 18:55:59
    Temat: Re: ZUS - odmowa świadczeń dla ciężarnej
    Od: "loretta" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "konaszka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Protokoły, a potem wydano decyzję, która zawierała stek bzdur i co
    > najważniejsze odmowę wypłaty świadczeń. Praca nie była fikcyjna! Co robić

    Jestem przedstawicielem strony drugiej:-))) Odmówiono mi świadczeń dokładnie
    w taki sam sposób od 02.2003. Oddałam sprawę do sądu. Tydzień temu sprawa
    się odbyła. Przesłuchiwano mnie godzinę. Na kwiecień wezwano mojego
    pracodawcę. Ciekawa jestem ile to wszystko potrwa. Najgorzej że nie dostałam
    nic, zasiłku porodowego, macierzyńskiego itd. Od lutego jestem bez wypłaty.
    A sąd interesował się jakie studia skończyłam i co robiłam przed podjęciem
    pracy. Moze to i ma jakies znaczenie dla sprawy, ale mi nie znane. Zarzut
    ZUS to umowa pozorna.

  • 3. Data: 2004-01-16 19:26:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    konaszka rzecze:
> [...]
    > najważniejsze odmowę wypłaty świadczeń. Praca nie była fikcyjna! Co robić w tej

    Tak. Mój adwokat ostatnio wygrał taką sprawę.
    Jest też orzeczenie SN, że to co robi ZUS jest sprzeczne z prawem.

    Generalnie sytuacja wygląda tak, że w absolutnej większości sądów pracy
    przegracie bo tam to trudno się połapać czy sędzia nie pracuje na drugim
    etacie w ZUS <- to oczywiście pół żartem choć wiem, że Wam do śmiechu nie jest.

    Trzeba się odwoływać od wyroku i wtedy już zwykle się sprawę wygrywa.
    Niestety całość procedury, szczególnie jak sędzia będzie nieprzychylna i chorowita
    może trwać nawet kilka lat :(

    pozdrawiam
    Arek

    --