  • Data: 2009-04-28 11:18:59
    Temat: ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
    Od: "Roman Maternik" <r...@n...ru> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    sprawa wygląda następująco:
    zwróciłem się do ZUS-u o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacie
    składek, otrzymałem informację że nie opłaciłem składki za styczeń 1999
    roku, znalazłem dowód wpłaty tej składki ostemplowany przez bank (wpłata
    gotówkowa w kasie banku), pokazałem go w ZUS-ie, ale tam stwierdzono że
    dowód opłaty nic dla nich nie znaczy, bo owa wpłata na moim zusowskim koncie
    nie figuruje, a skoro nie figuruje to znaczy że jej nie było. Konkluzja była
    taka, ze pewnie bank coś naknocił. Sprawa jest o tyle ciekawa, że składka za
    mojego ówczesnego wspólnika, opłacona razem z moją jest prawidłowo
    zaksięgowana w ZUS-ie.
    Skierowano mnie do banku w którym dokonałem wpłaty. Bank twierdzi, że
    przechowują papiery 5 lat, a dowód wpłaty który posiadam powinien być uznany
    w ZUS-ie jako dowód opłacenia składki. Co robić w tej sytuacji? oczywiście
    pomijając możliwość ponownej wpłaty składki wraz z odsetkami (ok 1500 zł).
    Będę wdzięczny za sugetie.

    --
    pozdrawiam
    Roman