  • 1. Data: 2004-03-04 23:15:30
    Temat: ZUS i OFE
    Od: "Przemek" <o...@p...onet.pl>

    Mam problem z ZUS-em.
    Wpłacane przez pracodawce składki nie są przelewane do Funduszu
    Emerytalnego. Pracodawca wyjaśniał, że wszystko jest OK, obiecali przelać i
    nic. Sprawa ciągnie sie już pół roku. ZUS nie odpowiada na listy z żądaniem
    przekazania składek. Co robić???

  • 3. Data: 2004-03-05 00:02:37
    Temat: Re: ZUS i OFE
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Jeśłi jest to z winy pracodawcy masz 2 wyjścia:

    - Sąd Pracy (wtedy wiesz co cię czeka w pracy, więc się zastanów)
    - Składasz wniosek w ZUSie o wyciąg za ostatni rok tytułem przekazywania
    kwot do OFE - wtedy oni sami się zorientują gdzie jest problem - jeśli
    będzie to wina pracodawcy - ZUS się za niego weźmie, ty odzyskasz składki
    (ZUS ściągnie skłądki od pracodawcy) - chyba najdyplomatyczniejsze
    rozwiązanie.
    Na papierek ZUS dot. kwot OFE czeka się ok. 6 tygodni.

  • 4. Data: 2004-03-05 10:24:20
    Temat: Odp: ZUS i OFE
    Od: "Przemek" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ania & Krzyś <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c28g3n$jsj$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > rozwiązanie.
    > Na papierek ZUS dot. kwot OFE czeka się ok. 6 tygodni.

    Dziękuję za odpowiedź.
    1. Pracodawca jest w porządku - przesyła składki.
    2. ZUS po złożeniu przeze "reklamacji" (na dziennik podawczy) przesłał
    wyciąg z konta, gdzie widać, że przelewali do OFE tylko do kwietnia 2002
    r., i informację że "nalezne składki zostana przeklazane wraz z naleznymi
    odsetkami" - to było w październiku.
    W grudniu poszedł do nich list, że mieli przelać kasę, czekam i nic. Nie
    raczyli nawet odpowiedzieć (no bo co, już raz obiecali, że kasa pójdzie).
    Nastepnie 13 lutego poszedł kolejny list z żądaniem przelania w końcu
    pieniędzy i nic - nie raczyli odpowiedzieć.

    Czy mam sie uzbroić w cierpliwość? Nie mam za bardzo ochoty włóczyć się po
    sądach...

    Przemek

  • 5. Data: 2004-03-06 18:33:59
    Od: "Grzegorz S." <f...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pieniędzy i nic - nie raczyli odpowiedzieć.
    >
    > Czy mam sie uzbroić w cierpliwość? Nie mam za bardzo ochoty włóczyć się po

    Czekaj sobie spokojnie
    takich odsetek nikt Ci nie da
    Daj sie wykazac zusowi w pomnazaniu twoich pieniedzy
    Oddadza wszystko z odsetkami
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.