  • 1. Data: 2010-10-08 12:11:05
    Temat: ZUS ZLA - ciąża
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    Witam
    dostałam niespelna 2-tygodniowe zwolnienie lekarskie na druku ZUS ZLA z
    powodu zlego stanu zdrowia w ciązy. To moje pierwsze takie zwolnienie
    (wystawione przez ginekologa). Wzielam i nie wglębialam sie w szczegoly.
    Dopiero w domu spostrzeglam, ze nie rozni sie ono niczym od zwyklego
    zwolnienia. Doszukalam sie informacji, ze w takim przypadku powinien widniec
    symbol B. Skontaktowalam sie wiec z lekarzem a on stwierdzil, ze zgadza sie,
    ze symbol sie wpisuje ale nie na kopii, ktorą oddaje w pracy. Ok wiec,
    zwolnienie zanioslam, a od lekarza dostalam zaswiadczenie, wystaione kilka
    dni po dostarczeniu zwolnienia do pracy, ktore mowi mniej wiecej to, ze z
    datą wystawienia zaświadczenia byłam w 8 tygodniu ciaży.
    W pracy jednak stwierdzili, ze symbol B powinien byc takze na kopiach,
    kolezanka, ktora niedawno wróciła z macierzyńskiego twierdziła, że nie
    dostarczała żadnych zaświadczeń, okres zwolnień rozliczany był na podstawie
    druków ZLA.
    Rzeczywiście, znalazłam informacje, że "Kody literowe wpisuje się
    odpowiednio na oryginale i kopiach zaświadczeń, a numery statystyczne chorób
    według Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, tylko na oryginale i drugiej
    kopii."

    Nastepnym razem dopilnuje, zeby kod znalazl się na zwolnieniu, mam nadzieje,
    że nie będzie z tym problemów...
    Wracam teraz do pracy i moje pytanie jest następujące:
    Czy zwolnienie, na którym byłam ostatnio będzie rozliczone jako 80% płatne w
    takim razie?
    Czy to zaświadczenie, które dostałam jest mi do czegoś potrzebne? (wolałabym
    uniknąć zbędnych kwitów w pracy)

  • 2. Data: 2010-10-08 12:15:30
    Temat: Re: ZUS ZLA - ciąża
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/8/2010 7:11 AM, mfy wrote:
    > Czy to zaświadczenie, które dostałam jest mi do czegoś potrzebne? (wolałabym
    > uniknąć zbędnych kwitów w pracy)

    do becikowego. :)

  • 3. Data: 2010-10-08 12:26:01
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    > do becikowego. :)
    Ale w takim razie w pracy tym bardziej nie powinnam go zostawiać?
    Chodzi mi w tej chwili o zakład pracy i rozliczenia aktualnego i
    ewentualnych dalszych zwolnień.

  • 4. Data: 2010-10-11 10:42:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 14:11:05 +0200, mfy napisał(a):

    > Czy zwolnienie, na którym byłam ostatnio będzie rozliczone jako 80% płatne w
    > takim razie?

    W przypadku "B" i choroby w OKRESIE ciąży (nie ważne czy w ZWIĄZKU z
    ciąża!!) kobiecie należne jest za ZLA 100%.