  • 1. Data: 2003-02-25 20:42:54
    Temat: ZUS, CHOROBA, MOJA FIRMA
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

    WITAM
    Sytuacja w której się znalazłem jest dla mnie dosyć skomplikowana dlatego
    proszę o pomoc i wyjaśnienia.

    Jestem współwłaścicielem firmy oraz pracuję na stałym etacie w firmie
    handlowej.
    9 m-cy wstecz z powodów zdrowotnych poszedłem na L4 (L4 z mojego stałego
    etatu, z firmy jako współwłaściciel w ZUSie zostałem wyrejestrowany ze
    wzgledu na chorobowe - nie płacę składek) i jestem na nim do dnia
    dzisiejszego.
    Lekarze którzy mnie leczą orzekli, że nie mam nadziei na powrót do zdrowia i
    muszę się przekwalifikować, ponieważ nie jestem w stanie wykonywać
    dotychczasowej pracy dlatego złożyłem wniosek o świadczenia rentowe do ZUS.

    PROBLEM:
    Jeżeli orzecznik przyzna mi świadczenia rentowe czy mogę je pobierać w
    momencie kiedy jestem nadal współwłaścicielem firmy, dodaję że pracy nie
    mogę wykonywać ani w jednej jak i drugiej firmie ze względu na zdrowie.
    Co na to przepisy?

    proszący o pomoc

    Michał