  • 1. Data: 2006-11-22 13:14:29
    Temat: ZUS
    Od: "WHYSKY" <a...@w...pl>

    wszystkie babcie z mojej okolicy skladaja pozew o zaplate. Maja jakies druki
    nosza to do ZUS-u i maja podobno dostac 1800 zl.
    Wzialem dzis ten pozew i poszedlem zlozyc za matke i kilka sasiadek:))
    Pani w zusie powiedziala zebym tego nie robil bo ociaza babcie kosztami
    sadowymi a pozew jest bezzasadny.
    Moze ktos madry wypowiedziec sie w tej sprawie ?
    czy ta sprawa z zusem jest do wygrania?
    cos w tym musi byc bo pani zusowka powiedziala ze dostaje dziennie kilkaset
    takich pozwow
    pozdrawiam G

  • 2. Data: 2006-11-22 14:30:02
    Temat: Re: ZUS
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "WHYSKY" napisał
> [...]
    > czy ta sprawa z zusem jest do wygrania?
    > cos w tym musi byc bo pani zusowka powiedziala ze dostaje dziennie

    No to się dużo dowiedzieliśmy, jeżeli tak samo brzmi pozew to gratuluję :)

    --
    PAVEL

  • 3. Data: 2006-11-22 14:36:15
    Od: wombi <w...@n...pl>

    WHYSKY napisał(a):
> [...]
    > czy ta sprawa z zusem jest do wygrania?
    > cos w tym musi byc bo pani zusowka powiedziala ze dostaje dziennie kilkaset

    O zapłatę z jakiego tytułu? Pozew o zapłatę składa się na podstawie
    jakiegoś roszczenia. Jakie Twoja babcia i sąsiadki mają roszczenie do
    ZUS-u? Na czym opiera się żądanie pozwu? Najlepiej wrzuć ten pozew tutaj .
    Sprawy z zakresu ubezpieczeń społecznych są wolne od opłat.Chyba,że
    zusówka miała na myśli koszty zastępstwa procesowego czyli
    adwokata,radcy prawnego.

  • 4. Data: 2006-11-22 17:18:08
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sprawy z zakresu ubezpieczeń społecznych są wolne od opłat.Chyba,że
    > zusówka miała na myśli koszty zastępstwa procesowego czyli adwokata,radcy

    sorry myslalem ze sprawa jest szeroko znana :)
    http://www.zus.pl/niusy/default.asp?id_komunikatu=34
    7

  • 5. Data: 2006-11-22 17:51:22
    Od: wombi <w...@n...pl>

    WHYSKY napisał(a):
    > sorry myslalem ze sprawa jest szeroko znana :)
    > http://www.zus.pl/niusy/default.asp?id_komunikatu=34
    7

    Nie lubię tej instytucji ale akurat mają rację. Przeczytaj chociażby
    art.194a ustawy o emeryturach i rentach z FUS.I leć jutro cofnąć
    pozew,bo naprawdę zabulicie koszty.

  • 6. Data: 2006-11-29 21:04:54
    Od: s...@o...pl

    druk takiej treści trafił dzis do mojej babci
    http://img65.imageshack.us/img65/7946/image00001wv2.
    jpg - prosiła,
    żebym jej skserował, bo chciała rozdać koleżankom ;)
    też z czymś takim sie spotkaliście czy może są różne wersje?

  • 7. Data: 2006-11-30 08:34:35
    Od: wombi <w...@n...pl>

    s...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > żebym jej skserował, bo chciała rozdać koleżankom ;)
    > też z czymś takim sie spotkaliście czy może są różne wersje?

    Czytałeś moją wcześniejszą wypowiedź? Jeśli nie uczyniłeś tego to zrób
    to teraz i jeszcze [przeczytaj to:
    Art. 194a. 1. Emerytury i renty przysługujące na podstawie ustawy, które
    zostały obliczone od kwoty bazowej stanowiącej mniej niż 100 %
    przeciętnego wynagrodzenia, podlegają przeliczeniu.
    2. Przeliczenie emerytury i renty z tytułu niezdolności do pracy polega
    na ponownym obliczeniu świadczenia od kwoty bazowej określonej w ust. 4 i 5.
    3. Przeliczenie renty rodzinnej polega na ponownym jej obliczeniu jako
    odpowiedniego procentu świadczenia, które przysługiwałoby zmarłemu,
    przeliczonego zgodnie z ust. 2.
    4. Dla świadczeń przysługujących emerytom i rencistom urodzonym przed
    dniem 1 stycznia 1930 r. podwyższa się kwotę bazową do:
    1) 96,5 % przeciętnego wynagrodzenia przyjętego do ustalenia wysokości
    świadczenia w dniu jego przyznania - od dnia 1 marca 2005 r.;
    2) 100 % przeciętnego wynagrodzenia przyjętego do ustalenia wysokości
    świadczenia w dniu jego przyznania - od dnia 1 marca 2006 r.
    5. Dla świadczeń przysługujących emerytom i rencistom urodzonym po dniu
    31 grudnia 1929 r. podwyższa się kwotę bazową do:
    1) 94,5 % przeciętnego wynagrodzenia przyjętego do ustalenia wysokości
    świadczenia w dniu jego przyznania - od dnia 1 marca 2007 r.;
    2) 96 % przeciętnego wynagrodzenia przyjętego do ustalenia wysokości
    świadczenia w dniu jego przyznania - od dnia 1 marca 2008 r.;
    3) 98 % przeciętnego wynagrodzenia przyjętego do ustalenia wysokości
    świadczenia w dniu jego przyznania - od dnia 1 marca 2009 r.;
    4) 100 % przeciętnego wynagrodzenia przyjętego do ustalenia wysokości
    świadczenia w dniu jego przyznania - od dnia 1 marca 2010 r.
    6. Przeliczona emerytura i renta podlega podwyższeniu w ramach
    waloryzacji przypadających do dnia, od którego przysługuje prawo do
    świadczenia w przeliczonej wysokości, a jeżeli wypłata była wstrzymana -
    z uwzględnieniem waloryzacji przypadających w okresie do dnia jej
    wznowienia.
    7. Emerytury i renty przelicza się z urzędu, a jeżeli wypłata
    świadczenia jest wstrzymana - po jej wznowieniu.