  • Data: 2010-01-22 11:09:04
    Temat: ZERWANIE UMOWY NAJMU MIESZKANIA
    Od: janette <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jesteśmy studentami i w roku 2009 we wrześniu podpisaliśmy umowę najmu
    z właścicielem mieszkania w kamienicy. Musieliśmy podjąć bardzo szybką
    decyzję, ponieważ z przyczyn od nas niezaleznych (wyjazdy za granicę
    itp) mieszkania szukaliśmy dopiero od połowy września. Na początku
    przez pierwszy m-c nie działo się nic szczególnego, mieliśmy tylko
    drobne problemy ze spłuczką w ubikacji. Problemy zaczęły się w
    grudniu. Wywaliło nam w kuchni rury w związku z czym trochę zalało
    sklepik pod naszym mieszkaniem, zepuła się lodówka - koszt naprawy
    ponieśliśmy my sami - ponadto pojawiły się problemy z ciepłą wodą w
    prysznicu - raz byla raz jej nie było, wezwaliśmu gospodarza a ten
    tylko pouczył nas jak kręcić pokrętłem żeby ustawić ciepłą wodę, dodał
    też że jest zima i on na to nic nie może poradzić - a fakt że zanim
    robi się ciepła woda spłynie dobre kilka litrów zimnej przyjął
    rozłożeniem rąk. W ostatnich dniach jeszcze całkiem zaczęła psuć się
    spłuczka, dzisiaj nawet woda ze spłuczki zalała nam łazienkę.

    Powstaje pytanie czy w takiej sytuacji mamy prawo zerwać umowę najmu.
    Niestety mimo, że sama osobiście pytałam gospodarza o jakieś problemy
    ewentualne przed wynajmem, nie powiedział o tym, że mogą takie
    wystąpić.
    Dodatkowo w mieszkaniu jest grzyb przez co nasiliła mi się alergia,
    ale nie sądzę by był to dodatkowy powód do zerwania umowy.
    Jeśli to możliwe, bardzo proszę o udzielenie mi odpowiedzi, czy
    istnieje w takiej sytuacji prawna możliwość bez zagrożenia drogi
    sądowej zerwania umowy najmu. Co ciekawe, zauważyłam teraz
    przeglądając kopię umowy, że nawet nie ma tej strony z paragrafami
    odnośnie zerwania jej przez stronę najmującą. Czyżby taki zabieg
    gospodarza?
    Będę wdzięczna za wszelkie rady.