  • 1. Data: 2003-06-08 17:10:43
    Temat: Wywłaszczenie?
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam!
    Mam pytanie do grupy i liczę na kompetentną i w miarę szybką odpowiedż.
    Jestem właścicielem mieszkania w pięknej stylowej kamienicy w samym centrum
    Wrocławia. Mieszkanie ma księgę wieczystą i jest nie małe( 70 m2). Jestem
    jedynym włascicielem w kamienicy w której oprócz mnie jest 25 mieszkań
    komunalnych. Dowiedziałem się, że jeszcze w tym roku Wszysy mieszkańcy
    kamienicy będa wysiedleni- bo w naszej kamienicy będzie uczelnia
    (najprawdopodobniej). Mam kilka pytań w zwiazku z tym...
    1. Czy moge otrzymac w zamian gotówkę?
    2. Czy muszę koniecznie wyprowadzic się tam gdzie wszyscy przesiedleni tzn.
    do nowo wybudowanych bloków na peryferiach miasta?
    3.Czy mogę wskazać mieszkanie które mi kupią?
    4. Czy mogę zażądać ewentualnej rekompensaty(mieszkania w Rynku są przecież
    drogie)
    5. Jakie wogóle mam szanse (może proces sądowy)i czy mogę postawić
    jakiekolwiek warunki?
    Za wszelkie info z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-06-08 20:46:55
    Temat: Re: Wywłaszczenie?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > kamienicy będa wysiedleni- bo w naszej kamienicy będzie uczelnia
    > (najprawdopodobniej). Mam kilka pytań w zwiazku z tym...

    jest to mozliwe a nawet prawdopodobne

    > 2. Czy muszę koniecznie wyprowadzic się tam gdzie wszyscy przesiedleni
    tzn.
    > do nowo wybudowanych bloków na peryferiach miasta?

    mało prawdopodobne aby proponiwano nieruchomości zastępcze ale możliwe
    ale to ty decydujesz czy nieruchomośc zastępcze czy gotówka

    > 3.Czy mogę wskazać mieszkanie które mi kupią?

    mało prawdopodobne aczkolwiek nie niemożliwe,
    ale raczej o tym zapomnij

    > 4. Czy mogę zażądać ewentualnej rekompensaty(mieszkania w Rynku są
    przecież
    > drogie)

    nic nie musisz żądać bo nalezy sie tobie odszkodowanie w wysokości
    wartości poniesionej szkody czyli nieruchomości z której ciebie wywłaszczają
    ale najpier muszą być rokowania w sprawie nabycia w drodze umowy
    cywilnoprzwnej a dopiero potem wywyłaszczenie

    > 5. Jakie wogóle mam szanse (może proces sądowy)i czy mogę postawić
    > jakiekolwiek warunki?

    warunki możesz stawiac zawsze pytanie tylko czy zostaną uwzglkędnione,

    generalnie przeczytaj aktualny tekst ustawy o gospodarce nieruchomościami
    ze szczególnym uwzglkędnieniem art. 112 do art. 135.
    a potem poszukaj rzeczoznawcy majątkowego i zasięgnij u niego porady,
    pzdr,
    JarekM