  • 1. Data: 2006-08-07 19:44:22
    Temat: Wypowiedzenie a odprawa
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Firma w ktorej obecnie pracuje zlikwidowala jeden caly dzial, a mianowicie
    sprzedaz hurtowa. 5 pracownikow w tym i ja dostanie wypowiedzenie. Firma
    liczyla przeszlo 20 pracownikow. Moj staz w tej firmie to 5,5 roku. Czy
    nalezy mi sie odprawa? Jezeli tak to w jakiej wysokosci? Jaka jest podstawa
    prawna? W ktorym momencie mam sie upominac o odprawe? Przy otrzymaniu
    swiadectwa pracy? Przy otrzymaniu wypowiedzenia? Co jezeli firma bedzie mi
    chciala wreczyc wypowiedzenie, ale odprawy nie bedzie bo nie (ot takie
    widzimisie, normalne w tym kraju) ? Czy musze przyjac takie papiery? Jezeli
    tak, to jak walczyc o odprawe? Tylko i wylacznie sad pracy? Jak to wszystko
    zalatwic i na co sie powolywac i w ktorym momencie? Jakies sa procedury.
    Prosze o pomoc.

    pozdrawiam
    Laris

  • 2. Data: 2006-08-07 19:50:23
    Temat: Re: Wypowiedzenie a odprawa
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zapomnialem dodac, ze ten dzial wykupila inna firma z branzy i dostalismy
    oferte pracy u nich. Czy to cos zmienia?

    Laris

  • 3. Data: 2006-08-07 20:40:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Laris* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Zapomnialem dodac, ze ten dzial wykupila inna firma z branzy i dostalismy
    > oferte pracy u nich. Czy to cos zmienia?

    Zmienia zasadniczo.
    Pytanie czy ofertę pracy czy informację o przejściu w trybie art. 23(1)
    kp?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 4. Data: 2006-08-07 21:48:53
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    s.com...

    > Zmienia zasadniczo.
    > Pytanie czy ofertę pracy czy informację o przejściu w trybie art. 23(1)
    > kp?

    Nie bardzo rozumiem. Firma mnie zwalnia wiec przysluguje mi sie odprawa.
    Przynajmniej spelniam wszystkie warunki. Chyba. A to, ze w 5 minut znalazlem
    prace w innej firmie to zmienia postac rzeczy?

    pozdrawiam
    Laris

  • 5. Data: 2006-08-08 07:09:14
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    s.com...

    > Zmienia zasadniczo.
    > Pytanie czy ofertę pracy czy informację o przejściu w trybie art. 23(1)
    > kp?

    Znalazlem cos takiego
    http://www.kadrowe.pl/modules.php?op=modload&name=Ne
    ws&file=article&sid=50&mode=thread&order=0&thold=0

    "Zmiany w nowej ustawie w zakresie odpraw, polegają na tym, że nie ma już
    żadnych ograniczeń co do uprawnień do nich. W 2003r. odprawy nie przysługują
    pracownikom, którzy np.
    do dnia rozwiązania stosunku pracy przyjęli propozycję zatrudnienia w
    zakładzie pracy przejmującym w całości lub w części mienie dotychczas
    zatrudniającego ich zakładu albo w zakładzie pracy powstałym w wyniku
    takiego przejęcia,"

    A wiec ktora teraz ustawa obowiazuje?

    Laris

  • 6. Data: 2006-08-08 20:40:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Laris* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > A wiec ktora teraz ustawa obowiazuje?

    Obowiązuje ustawa z marca 2003 r.

  • 7. Data: 2006-08-08 20:44:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Przynajmniej spelniam wszystkie warunki. Chyba. A to, ze w 5 minut znalazlem
    > prace w innej firmie to zmienia postac rzeczy?

    Pytałem czy nowy pracodawca przejmuje zakład pracy czy robi coś
    zupełnie od nowa.
    Jeśli przejmuje to mamy do czynienia z przejęciem pracowników z
    zakładem (art. 23(1) kp), wówczas 1) nie ma nowych umów 2) nie ma
    odprawy 3) nie ma świadectwa pracy 4) pracownik ma *te same* warunki co u
    poprzedniego pracodawcy (po prostu ciągłość stosunku pracy i jego
    warunków).
    Jeśli jest tak, że stary pracodawca likwiduje dział, Ty
    odchodzisz i sobie znajdujesz pracę w zupełnie nowej firmie (nie tym
    "zlikwidowanym" dziale, który przejmie inna firma), to masz nowy stosunek
    pracy, no i przysługuje Ci odprawa.