  • 1. Data: 2007-01-15 08:52:18
    Temat: Wypadek drogowy - sprawca nieustalony
    Od: "Adam" <s...@p...fm>

    Witam,

    Kolega mial wypadek samochodowy. Wjechal w niego gosc z przeciwnego
    pasa ruchu. Twierdzi, ze z jego pasa zepchnela go ciezarowka, jednak
    policji nie udalo sie dotrzec do tej ciezarowki (gosc odjechal, moze
    nawet nie zauwazyl ze kogos zepchnal naczepa). Swiadkow tez nie ma.
    I teraz problem.
    Ubezpieczyciel twierdzi, ze jak nie ma ustalonego sprawcy to moze sobie
    kolega tylko z AC auto zrobic (do kasacji) i traci znizki. Nie mozna z
    OC tego goscia co wjechal w kolege bo on tez nie jest winnym, a z
    funduszu gwarancyjnego tez nie mozna bo kolega ma AC i do tego z FG
    mozna tylko jak sprawca nie mial OC, a nie jak jest nieustalony.

    Ktos ma pomysl jak to ugryzc? Kolega ma auto razem z ojcem, zeby znizki
    miec. Brat kolegi tez. Wiec w tym momencie leca znizki na 3 auta.
    Czy ubezpieczyciel ma prawo znizki obciac w takiej sytuacji (kolega
    jest poszkodowanym)?

    Pozdrawiam i dzieki,
    Adam

  • 2. Data: 2007-01-15 09:05:47
    Temat: Re: Wypadek drogowy - sprawca nieustalony
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.01.2007 Adam <s...@p...fm> napisał/a:
    > Ubezpieczyciel twierdzi, ze jak nie ma ustalonego sprawcy to moze sobie
    > kolega tylko z AC auto zrobic (do kasacji) i traci znizki. Nie mozna z
    > OC tego goscia co wjechal w kolege bo on tez nie jest winnym, a z

    A ustalono bezspornie, że była jakaś ciężarówka i że ona go zepchnęła?
    Kolega to potwierdził?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-01-15 09:08:39
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Ktos ma pomysl jak to ugryzc? Kolega ma auto razem z ojcem, zeby znizki
    > miec. Brat kolegi tez. Wiec w tym momencie leca znizki na 3 auta.

    Czy taka odpowiedzialnosc zbiorowa jest zgodna z prawem i konstytucją?
    Pytam poważnie.

    latet

  • 4. Data: 2007-01-15 09:20:30
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Ubezpieczyciel twierdzi, ze jak nie ma ustalonego sprawcy to moze sobie
    > kolega tylko z AC auto zrobic (do kasacji) i traci znizki. Nie mozna z
    > OC tego goscia co wjechal w kolege bo on tez nie jest winnym, a z

    Bzdura jakas ... skoro on wjechał w ciebie z przeciwnego pasa, to jest
    winnym waszej kolizji. A to ze sobie twierdzi cos o jakiejs ciezarowce, to
    bajka ... jesli nie potrafi tego udowodnic ? Czy są jakies slady na jego
    samochodzie ?

    W kazdym razie idź w kierunku uznania go za sprawcę.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 5. Data: 2007-01-15 09:34:31
    Od: "Adam" <s...@p...fm>

> [...]
    > samochodzie ?
    >
    > W kazdym razie idź w kierunku uznania go za sprawcę.

    Podobno biegly z policji stwierdzil, ze na jego samochodzie sa slady
    przemawiajace za tym, ze mial kontakt z ciezarowka, ale nie ma jak
    udowodnic, ze to bylo w chwili zdarzenia, a nie tydzien wczesniej..
    Tylko, ze policja nie uznala goscia za sprawce, a dla ubezpieczyciela
    to jest istotne.

    Adam

  • 6. Data: 2007-01-15 09:36:21
    Od: "Adam" <s...@p...fm>

    > Czy taka odpowiedzialnosc zbiorowa jest zgodna z prawem i konstytucją?
    > Pytam poważnie.

    To akurat, ze jak sie traci znizki to na wszystkie ubezpieczone w danym
    TU
    auta, to jest wiadome nie od dzis. Pytanie, czy maja prawo odebrac
    znizki
    jesli kolega jest poszkodowanym.

    Adam

  • 7. Data: 2007-01-15 10:17:15
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Adam porozsypywal nastepujace haczki:
    > Tylko, ze policja nie uznala goscia za sprawce, a dla ubezpieczyciela
    > to jest istotne.
    To kogo uznali za sprawce?
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-01-15 10:37:00
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Patrze, patrze a tu Adam porozsypywal nastepujace haczki:
    > To kogo uznali za sprawce?

    Mnie raz uznali za sprawcę, mimo, że było ewidentne,
    że nie mogę nim być. Sprawca uciekł, ale ponieważ uciekł,
    to policja uznała mnie.

    Tak samo ubezpieczyciele- dla nich są tylko 2 opcje -
    albo wlasciciel polisy jest sprawcą, albo poszkodowanym,
    a poszkodowanym moze byc tylko wtedy, gdy sprawcą
    jest ktoś inny.

    latet

  • 9. Data: 2007-01-15 10:39:56
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Tylko, ze policja nie uznala goscia za sprawce, a dla ubezpieczyciela
    > to jest istotne.

    Więc niestety musisz z tym isc do sądu ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 10. Data: 2007-01-15 11:54:09
    Od: "Adam" <s...@p...fm>

    > Więc niestety musisz z tym isc do sądu ...

    Ale z czym? Sadzic ubezpieczyciela o to, ze znizki zabiera? Czy tego
    goscia,
    ktory wjechal w kolege?

    Adam