  • 1. Data: 2019-08-21 08:54:31
    Temat: Wyniki sekcji zwłok Brunona K.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/kryminal/458462-znamy-wyniki-se
    kcji-zwlok-brunona-kwietnia

    Znamy wyniki sekcji zwłok Brunona Kwietnia. Mężczyzna zmarł z przyczyn
    chorobowych. SPRAWDŹ szczegóły

    opublikowano: 8 sierpnia

    Znamy wyniki sekcji zwłok zmarłego 6 sierpnia Brunona Kwietnia.
    Mężczyzna odsiadywał wyrok za planowanie zamachu bombowego na Sejm. Z
    informacji przekazanych przez prokuraturę wynika, że 52-latek zmarł z
    przyczyn chorobowych.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ: Brunon K. nie żyje! Został znaleziony martwy w celi. Na
    razie nie są znane przyczyny jego śmierci

    UJAWNIAMY Były szef więziennictwa atakuje resort za śmierć Brunona K. w
    celi? Kiedy rządził Moczydłowski setki więźniów odebrało sobie życie

    Minister Wójcik jednoznacznie ws. śmierci Brunona K.: Nie było ani
    udziału osób trzecich, ani nie było samobójstwa

    Ustalenia prokuratury przekazał na Twitterze dziennikarz RMF FM, Sekcja
    zwłok wykazała, że przyczyną śmierci Brunona Kwietnia był ,,chorobowy
    krwotok wewnątrzczaszkowy podpajęczynówkowy, czyli rodzaj udaru mózgu
    spowodowany pęknięciem tętniaka". Dodano, że sekcja nie wykryła zmian
    urazowych w obrębie czaszki.

    https://twitter.com/MCzmiel/status/11594224569537454
    09

    Brunon Kwiecień został znaleziony martwy w celi przez strażników
    więziennych we wtorek rano.

    Funkcjonariusze bezzwłocznie przystąpili do akcji reanimacyjnej. Na
    miejsce natychmiast wezwano zespół pogotowania ratunkowego, który po
    kontynuacji akcji reanimacyjnej stwierdził zgon mężczyzny

    -- przekazała PAP ppłk Krakowska.

    Dodała, że Służba Więzienna poinformowała o zdarzeniu policję i prokuraturę.

    Niezależnie od tego, jak zawsze w takich przypadkach, Służba
    Więzienna prowadzi własne czynności wyjaśniające. Dyrektor okręgowy
    powołał komisję złożoną z funkcjonariuszy okręgowego inspektoratu SW we
    Wrocławiu, która pracuje na miejscu po to, aby wyjaśnić wszystkie
    szczegóły tego zdarzenia

    -- dodała rzeczniczka.

    Ppłk Krakowska podkreśliła, że na razie nie są znane przyczyny śmierci
    K. Ma to ustalić sekcja zwłok.

    W kwietniu 2017 r. Sąd Apelacyjny w Krakowie uznał Kwietnia za winnego
    przygotowywania zamachu terrorystycznego na Sejm i skazał go na 9 lat
    więzienia. W pierwszej instancji K. został skazany na 13 lat więzienia.

    Brunon Kwiecień odpowiadał przed sądem za przygotowywanie od lipca do
    listopada 2012 r. ataku terrorystycznego na konstytucyjne organy RP,
    nakłanianie w 2011 r. dwóch studentów do przeprowadzenia zamachu oraz za
    nielegalne posiadanie broni i handel nią.

    Według śledczych Kwiecień, doktor chemii, ówczesny pracownik naukowy
    Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, zamierzał zdetonować w pobliżu Sejmu
    cztery tony materiałów wybuchowych na bazie saletry, umieszczonych w
    pojeździe wojskowym SKOT. Do eksplozji miało dojść podczas posiedzenia z
    udziałem prezydenta, premiera i ministrów - w trakcie rozpatrywania w
    Sejmie projektu budżetu.

    W procesie, który przed Sądem Okręgowym rozpoczął się w styczniu 2014
    r., Brunon Kwiecień przyznał się do tego, że przygotowywał i opracowywał
    zamach na gmach Sejmu, natomiast nie poczuwał się do winy i twierdził,
    że był inspirowany przez osobę współpracującą z ABW.

    wkt/TT/PAP/RMF24.pl

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-21 08:57:43
    Temat: Re: Wyniki sekcji zwłok Brunona K.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 08:54, u2 pisze:
    > UJAWNIAMY Były szef więziennictwa atakuje resort za śmierć Brunona K. w
    > celi? Kiedy rządził Moczydłowski setki więźniów odebrało sobie życie

    https://wpolityce.pl/kryminal/458306-kto-uprawia-pol
    ityke-na-smierci-brunona-k

    UJAWNIAMY Były szef więziennictwa atakuje resort za śmierć Brunona K. w
    celi? Kiedy rządził Moczydłowski setki więźniów odebrało sobie życie

    opublikowano: 7 sierpnia ? aktualizacja: 7 sierpnia

    Paweł Moczydłowski, były szef więziennictwa ostro atakuje resort
    sprawiedliwości w sprawie śmierci Brunona K. Sugeruje, że sprawa może
    mieć drugie dno i ktoś przyczynił się do zgonu byłego więźnia.
    Sprawdziliśmy jak wyglądała tragiczna statystyka samobójstw w czasach,
    gdy to Moczydłowski kierował służbą więzienną, jako dyrektor.
    Centralnego Zarządu Zakładów Karnych. W latach 1990 - 1994 życie
    odebrało sobie niemal 200 więźniów!

    CZYTAJ TAKŻE:Minister Wójcik jednoznacznie ws. śmierci Brunona K.: Nie
    było ani udziału osób trzecich, ani nie było samobójstwa

    Tak Paweł Moczydłowski komentował śmierć Brunona K.

    Brunon K. twierdził, że był sterowany przez służby. Interesowały
    się nim, bo był chemikiem i miał do czynienia z materiałami wybuchowymi.
    Co to dokładnie miało znaczyć? Nie wiemy, ale w tym kontekście jego
    tajemnicza śmierć bardzo niedobrze wygląda.

    -- powiedział we wtorek Wirtualnej Polsce.

    Jego zdaniem, nie można wykluczać hipotezy o osobach trzecich, które się
    przyczyniły do śmierci mężczyzny.

    Wypowiedzi Moczydłowskiego mogą dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że przez
    całe dziesięciolecia współtworzył on polskie więziennictwo, pełniąc
    funkcję dyrektora Centralnego Zarządu Zakładów Karnych (1990 - 1994)
    oraz doradcy dyrektora generalnego (2009 - 2018). Mało tego. To właśnie
    do zadań Moczydłowskiego należało przygotowanie i wdrożenie programów
    profilaktyki sytuacji kryzysowych w więziennictwie. Z naszych ustaleń
    wynika, że Moczydłowski nie zawsze był taki aktywny. W latach 2015 -
    2018 nie przedstawił żadnych propozycji zmian w systemie, który dziś
    talk zajadle krytykuje.

    Szokują tez statystyki z czasów, gdy kierował on więziennictwem.Tylko w
    1990 roku życia odebrało sobie aż 52 więźniów (1991 - 43 samobójstwa,
    1992 - 44 samobójstwa, 1993 - 29 samobójstw, 1994 - 30 samobójstw). W
    latach 1990 - 1994 liczba prób samobójczych była dwa razy większa niż w
    ostatnich latach. Poraża też wysoka liczba ucieczek z więzień w czasie,
    gdy więziennictwem kierował Moczydłowski. W roku 1990 było ich 131, a w
    1991 już 140.

    Warto zadać pytanie, czy ostra krytyka obecnej sytuacji w
    więziennictwie, nie wynika z faktu, że w grudniu 2018 roku Moczydłowski
    stracił posadę w Służbie Więziennej?

    WB

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    I love love

  • 3. Data: 2019-08-21 12:07:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >dyrektor. Centralnego Zarządu Zakładów Karnych. W latach 1990 - 1994
    >życie odebrało sobie niemal 200 więźniów!
    [...]
> [...]

    >przez całe dziesięciolecia współtworzył on polskie więziennictwo,
    >pełniąc funkcję dyrektora Centralnego Zarządu Zakładów Karnych

    Ale dlaczego - patrzac na powyzsze dane, to on dobrze wie, ze
    50-latkowie nie umieraja w wiezieniu ze starosci :-P

    >Poraża też wysoka liczba ucieczek z więzień w czasie, gdy
    >więziennictwem kierował Moczydłowski. W roku 1990 było ich 131, a w
    >1991 już 140.

    Ale tak z budynku pilnowanego ?
    Bo sa wiezienia półotwarte, sa przepustki, teraz wiezniowe np pracuja
    poza wiezieniem i normalnie sobie jada tramwajem niepilnowani.
    Ale jak nie wroca po poludniu, to sie liczy jako ucieczka.

    >Warto zadać pytanie, czy ostra krytyka obecnej sytuacji w
    >więziennictwie, nie wynika z faktu, że w grudniu 2018 roku
    >Moczydłowski stracił posadę w Służbie Więziennej?

    A jakie sa statystyki z roku 2017 czy 2018 ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-08-21 13:31:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli szukają haka na człowieka?

    -----

  • 5. Data: 2019-08-21 14:30:35
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-08-21 o 08:54, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-08-21 19:19:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 13:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czyli szukają haka na człowieka?
    >

    > -----

    właśnie przeczytałem artykuł w najnowszej Polityce "Tajemnice spod celi"
    by Ewa Siedlecka, Paweł Moczydłowski twierdzi, że dziwne jest
    samobójstwo Kosteckiego, zaś statystyka przytoczona autora artykułu o
    niczym nie świadczy

    artykuł z WP :

    https://wiadomosci.wp.pl/smierc-brunona-kwietnia-paw
    el-moczydlowski-teorie-spiskowe-moga-sie-okazac-praw
    dziwe-6410682385999489a

    Śmierć Brunona Kwietnia. Paweł Moczydłowski: Teorie spiskowe mogą się
    okazać prawdziwe

    - Brunon Kwiecień twierdził, że był sterowany przez służby. W tym
    kontekście jego tajemnicza śmierć bardzo niedobrze wygląda. Nie wiadomo,
    czy dowiemy się prawdy, bo więziennictwo jest odseparowane od kontroli
    społecznej - powiedział Wirtualnej Polsce Paweł Moczydłowski, były szef
    więziennictwa. Tak skomentował śmierć 52-letniego mężczyzny w celi
    więziennej.

    We wtorek Brunon Kwiecień został znaleziony martwy w swojej celi w
    więzieniu we Wrocławiu. Dwa lata temu mężczyzna został skazany na
    dziewięć lat więzienia za próbę wysadzenia Sejmu w powietrze. Nie
    wiadomo, jaka jest przyczyna śmierci 52-latka. Zdaniem służby
    więziennej, nie chorował ani nie skarżył się na kłopoty ze zdrowiem.

    Zapytaliśmy Pawła Moczydłowskiego, byłego szefa więziennictwa, czy nie
    niepokoi go kolejna tajemnicza śmierć w więzieniu. W piątek samobójstwo
    w celi popełnił były bokser Dawid Kostecki. W targnięcie się na swoje
    życie nie wierzy rodzina Kosteckiego, która zgłosiła się po pomoc do
    jednego z warszawskich adwokatów.

    - To jest bardzo poważna sprawa. Powstaną wokół niej teorie spiskowe,
    ale mogą się one okazać niespiskowe. Brunon Kwiecień twierdził, że był
    sterowany przez służby. Interesowały się nim, bo był chemikiem i miał do
    czynienia z materiałami wybuchowymi. Co to dokładnie miało znaczyć? Nie
    wiemy, ale w tym kontekście jego tajemnicza śmierć bardzo niedobrze
    wygląda - powiedział Wirtualnej Polsce Paweł Moczydłowski, były szef
    więziennictwa. Jego zdaniem, nie można wykluczać hipotezy o osobach
    trzecich, które się przyczyniły do śmierci mężczyzny.

    Moczydłowski ma obawy, czy opinia społeczna pozna prawdę o śmierci
    Brunona Kwietnia. Jego zdaniem, "więziennictwo jest odseparowane od
    kontroli społecznej". Były szef więziennictwa nie ma też dobrego zdania
    o wrocławskich zakładach karnych.

    - Wrocław to najbardziej podejrzany region w tej chwili. Prokuratorzy
    zrobili sobie tam spółdzielnię w więzieniach, w której więźniowie
    składali fałszywe zeznania na funkcjonariuszy - mówi nam Paweł
    Moczydłowski. Chodzi o słynną już sprawę więzienia na Kleczewskiej we
    Wrocławiu. Na podstawie fałszywych zeznań skazanych prokuratura
    postawiła zarzuty funkcjonariuszom, którzy walczyli z przestępczością
    narkotykową w zakładzie karnym. Właśnie w tym zakładzie Kwiecień odbywał
    karę więzienia.

    - Niestety, wróciliśmy do sowieckiego modelu kontroli przestępczości.
    Zatarła się rozdzielność władzy sądowniczej od wykonawczej, bo choć
    więziennictwo jest pod patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości, to
    minister tego resortu jest jednocześnie prokuratorem generalnym. I w tym
    modelu więźniowie są używani do ścigania innych przestępców - uważa
    Moczydłowski.

    Tajemnicza śmierć

    O śmierci Brunona Kwietnia jako pierwsza poinformowała wrocławska
    "Gazeta Wyborcza". - Nigdy wcześniej nie skarżył się na problemy ze
    zdrowiem ani nie chorował. Około godz. 9.00 rano funkcjonariusz
    przyszedł po niego, by zaprowadzić go na wcześniej umówioną wizytę u
    okulisty. Mężczyzna już nie żył - powiedział gazecie funkcjonariusz
    wrocławskiej służby więziennej.

    Strażnicy więzienni próbowali reanimować mężczyznę. - Na miejsce
    natychmiast wezwano zespół pogotowania ratunkowego, który po kontynuacji
    akcji reanimacyjnej stwierdził zgon mężczyzny - informuje ppłk Elżbieta
    Krakowska, rzecznik prasowa dyrektora generalnego służby więziennej.

    Brunon Kwiecień został aresztowany w 2012 r. Jak ustalili śledczy,
    mężczyzna, który był wówczas 45-letnim doktorem chemii i pracownikiem
    naukowym Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, zamierzał zdetonować cztery
    tony materiałów wybuchowych. Bomba miała być skonstruowana na bazie
    saletry i umieszczona w pojeździe SKOT. Pod Krakowem przeprowadzał
    próbne eksplozje. Badał zasięg detonacji i możliwość pełnej kontroli nad
    ich przebiegiem. Niektóre eksplozje filmował.

    W 2017 r. Brunon kwiecień został prawomocnie skazany za przygotowywanie
    ataku terrorystycznego na konstytucyjne organy RP, nakłanianie dwóch
    studentów do przeprowadzenia zamachu oraz nielegalne posiadanie i handel
    bronią. Sąd Apelacyjny w Krakowie wymierzył mu karę dziewięciu lat
    więzienia. Nie miał wątpliwości, że mężczyzna planował zamach.

    Z kolei skazany złożył doniesienie na agentów Agencji Bezpieczeństwa
    Wewnętrznego, którzy prowadzili przeciwko niemu tajną operację. Oskarżył
    ich o nakłanianie go przeprowadzania próbnych wybuchów, podżeganie do
    zamachu na Sejm i namawianie do przeprowadzenia zamachu bombowego na
    Hannę Gronkiewicz-Waltz oraz ambasadę Izraela. Prokuratura w Ostrołęce
    uznała, że nie ma podstaw do wszczęcia śledztwa. W tym roku krakowski
    sąd zgodził się z prokuraturą.

    Brunon Kwiecień pod koniec tego roku mógł starać się o przedterminowe
    warunkowe zwolnienie.

    --
    I love love

  • 7. Data: 2019-08-21 20:33:13
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2019 o 19:19 u2 <u...@o...pl> pisze:

> [...]

    (...)
    > Chodzi o słynną już sprawę więzienia na Kleczewskiej we Wrocławiu.
    (...)

    Więzienie przy ulicy Kleczkowskiej we Wrocławiu!
    Lepiej niech popłuczyny po III RP znają dokładne miejsce swojego
    przyszłego zakwaterowania/pobytu.

    --
    Trefniś

  • 8. Data: 2019-08-21 20:56:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 20:33, Trefniś pisze:
    > Więzienie przy ulicy Kleczkowskiej we Wrocławiu!

    ano, ale nazwa ulicy nie od nazwiska, tylko nazwy osiedla:)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kleczków

    jak chyba wiesz grono wielbicieli smarta na soc.culture.polish ma inne
    zdanie:)))))))))))

    --
    I love love

  • 9. Data: 2019-08-21 23:09:51
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2019 o 20:56 u2 <u...@o...pl> pisze:

    > ano, ale nazwa ulicy nie od nazwiska, tylko nazwy osiedla:)
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kleczków

    Nie inaczej!

    > jak chyba wiesz grono wielbicieli smarta na soc.culture.polish ma inne
    > zdanie:)))))))))))

    Nie wiem nic o grupach wielbicieli ze ściepy i jakichś ich przekonaniach.

    ZK przy Kleczkowskiej to kawał historii więziennictwa.

    Gilotyna:
    http://www.polska1918-89.pl/pdf/wroclawska-gilotyna,
    5600.pdf

    Żołnierze wyklęci, np. 22-latka w 8 lub 9 miesiącu ciąży - pamiętajcie,
    sięgając do gazety Szechtera:
    http://wdolnymslasku.com/2017/06/23/kim-byla-helena-
    motykowna/

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2019-08-22 12:54:30
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 23:09, Trefniś pisze:

    > Nie wiem nic o grupach wielbicieli ze ściepy i jakichś ich przekonaniach.

    jest ich kilku, antypolskiej swołoczy, uganiają się za smartem jakby nie
    mogli żyć bez niego:))))))))))))))

    --
    I love love