  • 1. Data: 2008-04-27 16:58:58
    Temat: Wynajem mieszkania, zmiana wkladki w zamku
    Od: "niusy.onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wynajmujaca ode mnie osoba zmienila bez poinformowania mnie o tym wkladki w
    zamku.
    Czy mogla cos takiego zrobic, czy zlamala prawo i konkretnie jakby ktos mogl
    pomoc ktory paragraf ?

    Wiem ze ja i ta osoba moze miec komplet kluczy i tylko my mamy dostep do
    mieszkania, z tym ze ja nie moge do mieszkania wejsc bez poinformowania go o
    tym.

  • 2. Data: 2008-04-27 17:12:19
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, zmiana wkladki w zamku
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.onet.pl" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkania, z tym ze ja nie moge do mieszkania wejsc bez poinformowania go

    Oczywiście, że może zmienić zamek by chronić swój dobytek i prywatność, a
    dlaczego by miała nie móc i zaufać poprzedniemu właścicielowi lub nawet
    wynajmującemu??
    Ty złamiesz paragraf wchodząc do mieszkania bez zgody i wiedzy najemcy.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.

  • 3. Data: 2008-04-27 17:47:51
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

> [...]
    > zamku.
    > Czy mogla cos takiego zrobic, czy zlamala prawo i konkretnie jakby ktos mogl
    Poczytaj sobie o czymś takim, jak posiadanie i ochrona posiadania. W momencie,
    gdy podpisujesz z kimś umowę najmu mieszkania, mimo, iż jesteś jego
    właścicielem, przenosisz posiadanie mieszkania na najemcę. Tym samym nie masz
    prawa wejść do lokalu bez zgody najemcy. Co więcej, zgdodnie z art. 342 KC,
    jeżeli chciałabyś wyrzucić najemcę, który np. nie płaci ci, nei masz prawa tego
    zrobić bez wypowiedzenia mu umowy. Tak samo jeśli chcesz wejść do lokalu w
    trakcie trwania umowy najmu, a bez zgody najemcy, możesz to zrobić jedynie pod
    eskortą policji.

  • 4. Data: 2008-04-27 21:29:09
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Wynajmujaca ode mnie osoba zmienila bez poinformowania mnie o tym wkladki
    > w zamku.

    A czy miałeś zapis w umowie, że ma taki obowiązek?

    Zastanów się czy to nie jest podobne do wymiany przepalonej żarówki,
    przesunięcia mebla,
    zamknięcia otwartego okna - też musi pytać o zgodę?

    Skoro piszesz o tym, to powiedz czy ta osoba sama ciebie o tym poinformowała
    czy chcąc wejść do lokalu nie mogłeś otworzyć dzwi?

    Ja to by, nawet kazał wynajmującym wymienić wkładkę aby mnie nie posądzali
    o kradzieże.

    zbyszek

  • 5. Data: 2008-04-27 22:14:01
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ja to by, nawet kazał wynajmującym wymienić wkładkę aby mnie nie posądzali
    > o kradzieże.

    Ale widać Ty jesteś normalny :)

    Wynajmowałem kiedyś mieszkanie i pewnego razu wracam do domu a tam
    właściciel z żoną sobie siedzą i herbatę piją....
    Powiedzieli, że byli w pobliżu to wstąpili. Oczywiście tak rażące naruszenie
    umowy (nie tylko) było równoznaczne z wypowiedzeniem im umowy ze skutkiem
    natychmiastowym, policji mi się nie chciało już angażować.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.

  • 6. Data: 2008-04-27 22:45:31
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "dekazzze" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Powiedzieli, że byli w pobliżu to wstąpili. Oczywiście tak rażące naruszenie
    > umowy (nie tylko) było równoznaczne z wypowiedzeniem im umowy ze skutkiem
    > natychmiastowym, policji mi się nie chciało już angażować.
    To ja miałem podobny motyw, jeszcze w studenckich czasach. Świadkiem tego nie
    byłem, wiem tylko z relacji kolegi.
    Ponieważ złapał robotę na wakacje, dogadaliśmy się z właścicielką mieszkania, że
    kolega będzie tam mieszkał przez wakacje, a ona nam troszkę za ten okres spuści
    z ceny. No i któregoś dnia kumpel leży w łóżku z dziewczyną i słyszy pukanie i
    dzwonienie do drzwi. Nie chciało mu się ruszać tyłka więc udawał, że go nei ma.
    W pewnym momencie właścicielka wyciągnęla swoje klucze i weszła do mieszkania.
    Wieczorem wynieśliśmy się stamtąd po karczemnej awanturze.

  • 7. Data: 2008-04-27 23:15:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niusy.onet.pl pisze:

    > Wynajmujaca ode mnie osoba zmienila bez poinformowania mnie o tym wkladki w
    > zamku.

    Straszne. A czy okna wolno mu myć bez zawiadamiania, czy też musi
    składać umotywowane podanie?

    > Czy mogla cos takiego zrobic,

    Tak.

    > czy zlamala prawo

    Nie.

    > i konkretnie jakby ktos mogl
    > pomoc ktory paragraf ?

    A w czym problem?

    Weź pod uwagę dwie rzeczy:

    1. ubezpieczalnie z reguły marudzą, jak ktoś inny ma jeszcze klucze
    2. w razie, jak coś zginie i nie będzie śladów włamania - zgadnij, kto
    będzie podejrzany?

    > Wiem ze ja i ta osoba moze miec komplet kluczy i tylko my mamy dostep do
    > mieszkania, z tym ze ja nie moge do mieszkania wejsc bez poinformowania go o
    > tym.

    I prawidłowo.

  • 8. Data: 2008-04-28 07:59:52
    Od: gosmo <g...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > 1. ubezpieczalnie z reguły marudzą, jak ktoś inny ma jeszcze klucze
    > 2. w razie, jak coś zginie i nie będzie śladów włamania - zgadnij, kto

    A to ja pójdę o krok dalej i spytam (abstrahując od poprzedniego posta),
    czy lokator ma prawo np. wymienić okna, drzwi, meble, podłogi bez zgody
    właściciela? Pytam bo chciałbym sam wynajmować swoje mieszkanie, a dość
    sporo zainwestowałem, aby wyglądało tak jak wygląda. Rozumiem, że w
    razie czego będę mógł się przed tym zabezpieczyć w umowie.

  • 9. Data: 2008-04-28 08:52:26
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "gosmo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zainwestowałem, aby wyglądało tak jak wygląda. Rozumiem, że w razie czego będę
    > mógł się przed tym zabezpieczyć w umowie.

    Chyba nie. Z tego co kojarzę, mieszkanie należy oddać w stanie takim, w jakim
    się je zastało, uwzględniając normalne zużycie. Czyli np. jeśli wynajmowałeś
    przez 5 lat mieszkanie od kogoś, i na podłodze były najtańsze panele, to
    normalne, że się zużyją. Ale jeśli przez te 5 lat chcesz mieć ściany w innym
    kolorze, przed wyprowadzką powineneń odmalować je na oryginalny kolor.
    Tak samo przy wyprowadzce powinenneś zwrócić oryginalną wkładkę do drzwi

  • 10. Data: 2008-04-28 09:24:30
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    jaQbek pisze:

> [...]
    > odmalować je na oryginalny kolor.
    > Tak samo przy wyprowadzce powinenneś zwrócić oryginalną wkładkę do drzwi
    Chyba ze ten nowy kolor/stan scian spodoba sie wlascicielowi - i powie
    ze moze tak zostac - wtedy bedzie OK. Ale jesli zechce poprzedni to
    musisz na taki sam odmalowac.

    Jesli zmieniales wkladke do zamka to przy wyprowadzce musisz albo wlozyc
    stara albo zostawic nowa z kluczami w odpowiedniej ilosci (jak sie
    wlasciciel zgodzi)

    Tak wiec wszystko zalezy od zgody wlasciciela (a ona zalezy od
    charakteru i atmosfery w jakiej sie wyprowadzasz)