  • 1. Data: 2002-02-01 15:11:44
    Temat: Wynajem mieszkania.
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    Witam.

    Czy moze mnie ktos oswiecic, jak obecnie wyglada sytuacja z wynajmem
    mieszkan, w zwiazku ze zmiana przepisow?
    Konkretnie chodzi mi o to, jak spisac umowe z osoba, ktora chce najac ode
    mnie mieszkanie. Czy nie bedzie pozniej problemow z pozbyciem sie danej
    osoby po rozwiazaniu umowy?

    Moze ktos jest w posiadaniu wzoru takiej 'bezpiecznej' umowy?
    Bylbym wdzieczny za kazda pomoc.

    Pozdrawiam,
    Zim

    --
    ............... Robert Jaroszuk - <z...@t...pl> ................
    GCS/O d? s: a--- C+++ UL++++$ P+ L+++>++++ E- W- N+ !K w--- O-

  • 2. Data: 2002-02-01 15:23:47
    Temat: Re: Wynajem mieszkania.
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Robert W. Jaroszuk" <z...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > Konkretnie chodzi mi o to, jak spisac umowe z osoba, ktora chce najac ode
    > mnie mieszkanie. Czy nie bedzie pozniej problemow z pozbyciem sie danej

    Oczywiscie, ze moga byc. I najbezpieczniejsza umowa to czynsz a 3 lata z
    gory
    i kaucja rowna wartosci mieszkania.
    Tylko ze nikt takiej nie da.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-02-01 15:28:40
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    On Fri, 01 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    ;
    ; "Robert W. Jaroszuk" <z...@t...pl> wrote in message
    ; news:20020201150946.GA4211@equinox.tx.pl...
    ; > Witam.
    ; >
[...]

    Ale ja powaznie pytam.
    Czy nie ma jakiegos normalnego sposobu na ominiecie tych przepisow?
    Na przyklad spisanie umowy o 'platnej opiece nad mieszkaniem' ?
    Tyle ze to osoba opiekujaca sie bedzie placila za mozliwosc opieki ;-)

    Zim

  • 4. Data: 2002-02-02 12:01:20
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    przepisy przewidują, że umowa może być wypowiedziana, jeżeli to mieszkanie
    bedziesz potrzebował do własnych potrzeb - przepisy nie przewidują co to
    znaczy.
    Taka powyzszą klauzulę wpisz do umowy.

    A interpretacja - podawano w prasie - usamodzielnienie się dziecka,
    odseparowanie od żony (nie jest wymagana specjalna cywilna separacja)

  • 5. Data: 2002-02-02 13:51:37
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Najlepiej podpiszcie z datą sprzed obowiązywania obecnej, miejmy nadzieje
    tymczasowej, ustawy.
    Dżek

  • 6. Data: 2002-02-02 18:47:13
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    - umowa użyczenia (pieniądze pod stołem)
    - umowa najmu ale z góry podpisanym wypowiedzeniem dokonanym przez najemcę
    bez daty (jego ograniczenia nie dotyczą)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2002-02-02 21:58:19
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    "Paweł" napisał(a):

    > Witam
    > - umowa użyczenia (pieniądze pod stołem)

    Umowa użyczenia, to jest umowa na 2 miesiące, prawda?

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2002-02-02 22:35:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Feb 2002, Paweł wrote:

    >+ Witam
    >+ - umowa użyczenia (pieniądze pod stołem)
    >+ - umowa najmu ale z góry podpisanym wypowiedzeniem dokonanym przez najemcę
    >+ bez daty (jego ograniczenia nie dotyczą)

    ?? AFAIK nie ma tak dobrze: w jakimś stopniu przepis
    go w szczególnym przypadku mógłby dotknąć (nie potrzbuje
    mieszkania a płacić musi, o ile wynajmujący go "wpuści").
    [...BTW: nie dałoby się odpowiadać *pod* ?...]
> [...]
    >+ > Na przyklad spisanie umowy o 'platnej opiece nad mieszkaniem' ?
    >+ > Tyle ze to osoba opiekujaca sie bedzie placila za mozliwosc opieki ;-)

    -:)
    Zdaje się że jeszcze można wynając 99,5% mieszkania :], bo
    Ustawa nie dotyczy wynajmu pomieszczeń. Czyli wynajmujesz:
    - kuchnię
    - przedpokój "w trybie dzielonym"
    - duży pokój
    - poł małego pokoju
    .... a pół małego sobie zostawiasz :)
    Inna sprawa że mogłoby np. zdarzyć się że nie korzystałeś i będzie
    problem.
    Myślę że koledzy podali lepsze pomysły !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-02-03 22:40:17
    Od: "lume" <i...@f...prv.pl>

  • 10. Data: 2002-02-04 13:34:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - [...]

> [...]
    > Inna sprawa że mogłoby np. zdarzyć się że nie korzystałeś i będzie
    > problem.
    > Myślę że koledzy podali lepsze pomysły !

    ZADEN pomysl ne bedzie dobry gdy gosc stweirdzi ze jest bezrobotny i ma zone
    w ciazy a na ulice NIE POJDZIE.

    Boguslaw