  • 1. Data: 2011-01-05 09:15:15
    Temat: Wymeldowanie sie z mieszkania a jego wynajem osobom trzecim
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Witam.

    Czy jest jakies ryzyko zwiazane z wynajmem komus mieszkania, w ktorym
    nikt nie jest zameldowany? Jakies kruczki i sztuczki, zasiedzenia i tym
    podobne?

    O ile pamietam, na najemcy spoczywa obowiazek meldunkowy i moze (musi?)
    sie on zameldowac w wynajmowanym lokalu na podstawie umowy najmu.
    Pytanie tylko, czy w razie "czegos" moge go wymeldowac, jesli jestem
    wlascicielem, a nie jestem zameldowany?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2011-01-05 09:19:10
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-05 10:15, WRonX pisze:
> [...]
    > sie on zameldowac w wynajmowanym lokalu na podstawie umowy najmu.
    > Pytanie tylko, czy w razie "czegos" moge go wymeldowac, jesli jestem

    jeśli 'coś' to opuszczenie lokalu, to stanowi podstawę wymeldowania
    (odrębną kwestią jest w jaki sposób)

    KG

  • 3. Data: 2011-01-05 09:51:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "WRonX" <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> napisał
    > Czy jest jakies ryzyko zwiazane z wynajmem komus mieszkania, w ktorym nikt
    > nie jest zameldowany? Jakies kruczki i sztuczki, zasiedzenia i tym
    > podobne?

    Ryzyko jest, ale nie ma to nic wspólnego z meldunkiem.

    > O ile pamietam, na najemcy spoczywa obowiazek meldunkowy i moze (musi?)
    > sie on zameldowac w wynajmowanym lokalu na podstawie umowy najmu.

    Teoretycznie musi.

    > Pytanie tylko, czy w razie "czegos" moge go wymeldowac, jesli jestem
    > wlascicielem, a nie jestem zameldowany?

    Jeśli lokal opuści możesz go wymeldować.
    Zameldowanie nic nie zmienia w kwestii tego, czy on zechce pójść sobie.

  • 4. Data: 2011-01-05 10:14:58
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy jest jakies ryzyko zwiazane z wynajmem komus mieszkania, w ktorym
    > nikt nie jest zameldowany? Jakies kruczki i sztuczki, zasiedzenia i tym
    Zameldowanie nie ma z tym nic wspólnego, natomiast źle napisana umowa
    najmu i owszem. Dlatego napisz dobrze (google), zwracając uwagę na
    dokładne określenie że najem jest na ściśle określony okres, z
    określonym terminem wypowiedzenia, że wszelkie przedłużenia na piśmie
    pod rygorem nieważności itp. No i że to najem okazjonalny. Do tego
    zarejestruj umowę w US. Wiem, to trochę boli, ale w razie "W" jesteś
    kryty i masz trochę więcej praw. W polskim prawie ochrona lokatorów jest
    bardzo silna, w przeciwieństwie do ochrony właścicieli.

> [...]
    > sie on zameldowac w wynajmowanym lokalu na podstawie umowy najmu.
    > Pytanie tylko, czy w razie "czegos" moge go wymeldowac, jesli jestem

    Tak, ale nie będzie to szybka procedura. Podstawą do wymeldowania jest
    tytuł własności lokalu + procedura wymeldowania administracyjnego
    (google). Do skutecznego przeprowadzenia, chociaż pół roku potrwa.

    --
    MZ