  • 1. Data: 2007-06-01 08:02:29
    Temat: Wymeldowanie-proszę o poradę.
    Od: "robert" <robson254@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Dzień dobry,
    Na wstępie chciał bym przedstawić sytuację w sprawie której proszę o poradę.
    Obecnie , wraz z żoną oraz dwuletnim synem, mieszkamy razem z teściami.
    (teść jest głównym najmcą mieszkania , jesteśmy w nim zameldowani
    na pobyt stały). Jak to w życiu bywa, teść każe nam opuścić mieszkanie
    i grozi natychmiastowym wymeldowaniem. W związku z tym
    czy ktoś może mi podpowiedzieć czy może nas wymeldować w
    Urzędzie Miasta bez naszej wiedzy w trybie natychmiastowym.
    Jak przebiega standardowo taka procedura ?
    Zamierzamy wynajmować mieszkanie ale najbardziej zależy nam na meldunku
    w obecnym miejscu. Kwestia dodagadania się z teściem odpada.
    Czy prawo chroni w jakiś sposób rodzinę z dzieckiem, która w przypadku
    wymeldowania nie będzie miała fizycznie możliwości zameldowania się w
    innym lokalu (przypuszczam, że niestety nie).
    Dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Robert.

  • 2. Data: 2007-06-01 08:05:03
    Temat: Re: Wymeldowanie-proszę o poradę.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "robert" <robson254@_wytnij_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f3ojqn$hol$1@news.onet.pl...

    > czy ktoś może mi podpowiedzieć czy może nas wymeldować w

    jesli tam mieszkacie to z tego co wiem nie moze was wymeldowac

    > Zamierzamy wynajmować mieszkanie ale najbardziej zależy nam na meldunku
    > w obecnym miejscu. Kwestia dodagadania się z teściem odpada.

    jesli sie wyprowadzicie, wtedy jak najbardziej bedzie mogl was wymeldowac,
    i jesli kwestia dogadania nie wchodzi w rachube, to niestety nic z tym nie
    zrobicie

    > Czy prawo chroni w jakiś sposób rodzinę z dzieckiem, która w przypadku
    > wymeldowania nie będzie miała fizycznie możliwości zameldowania się w

    nie ma juz obowiazku meldunkowego, jest tylko obowiazek wskazania miejsca
    stalego pobytu

  • 3. Data: 2007-06-01 08:11:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

> [...]
    > wymeldowania nie będzie miała fizycznie możliwości zameldowania się w
    > innym lokalu (przypuszczam, że niestety nie).

    Wymeldowanie nie ma nic wspólnego z prawem do mieszkania, to urzędowe
    potwierdzenie pobytu. Mieszkacie to jesteście zameldowani, nie mieszkacie
    nie jesteście. Jeśli mieszkacie, a ktoś was wymelduje to poświadczy
    nieprawdę. Wymeldowanie nie rodzi braku podstaw prawnych do mieszkania.
    Pytanie powinno być zadane: czy może się was pozbyć, wyrzucić, eksmitować.
    Ale to nie ma wiele wspólnego z meldunkiem.
    Podejrzewam, że nie może się was pozbyć jak nie macie dokad iść, jesli
    byliscie najemcami.

  • 4. Data: 2007-06-01 08:15:32
    Od: "robert" <robson254@_wytnij_poczta.onet.pl>

> [...]

    > i jesli kwestia dogadania nie wchodzi w rachube, to niestety nic z tym nie
    A po jakim czasie może nas wymeldować ?
    6 miesięcy po stwierdzeniu nieobecności w domu ?
    Czy przychodzi ktoś z Urzędu i stwierdza ten fakt ?
    Dziękuje za udzieloną odpowiedź.

  • 5. Data: 2007-06-01 08:17:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "robert" <robson254@_wytnij_poczta.onet.pl> napisał
    > Zamierzamy wynajmować mieszkanie ale najbardziej zależy nam na meldunku
    > w obecnym miejscu.

    Zgodnie z prawem nie powinno to być możliwe, żebyście mieszkali gdzie
    indziej, a "trzymali meldunek" w starym lokum, uniemożliwiając wymeldowanie
    was głównemu lokatorowi. Już chyba prościej zameldować się gdzieś indziej.

  • 6. Data: 2007-06-01 08:43:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "robert" <robson254@_wytnij_poczta.onet.pl> napisał
    > A po jakim czasie może nas wymeldować ?
    > 6 miesięcy po stwierdzeniu nieobecności w domu ?
    > Czy przychodzi ktoś z Urzędu i stwierdza ten fakt ?

    Powinien zaraz po tym kiedy opuściliście to miejsce i niedopełniliście sami
    obowiązku wymeldowania. Uprzedzając pytanie napiszę, że wtedy, gdy uważać
    można, że było to "trwałe" wyjście tzn. inne niż do sklepu, np. zabraliście
    rzeczy, dowiedział się, że zamieszkaliście gdzieś indziej. Dokładnie nie
    jest to doprecyzowane. Ustawodawca założył, że główny lokator wie, kiedy się
    wyprowadzacie.

    Po 6 miesiącach to możecie dostać grzywnę za niedopełnienie obowiązku
    wymeldowania się. To na Was ciąży obowiązek wymeldowania się jak opuścicie
    ten lokal. Ustawa o ewidencji ludności...:
    Art. 15.
    "1. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego
    ponad
    3 miesiące, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze
    względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia
    tego miejsca."

    Na dobrą sprawę jak tego nie zrobicie, a wymeldować będzie Was chciał główny
    lokator to urzednicy mogą to zrobić na podstawie jego oświadczenia jak
    sądze, w razie wątpliwości można wezwawać Was, administrację itp w
    postępowaniu administracyjnym do złożenia odpowiednich oświadczeń. Osobną
    sprawą jest sprawa o wykroczenie niewymeldowania się, jak się ktoś strasznie
    uweźmie to i Policja może świadków przesłuchać, sąsiadów rozpytać, dom
    "nawiedzić".

  • 7. Data: 2007-06-01 08:51:05
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu szerszen porozsypywal nastepujace haczki:
    > nie ma juz obowiazku meldunkowego, jest tylko obowiazek wskazania
    > miejsca stalego pobytu
    A kiedy i kto zniosl obowiazek meldunkowy? Moglbys podac jakis link?
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-06-01 10:40:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jun 2007, robert wrote:

    > A po jakim czasie może nas wymeldować ?

    Jak "były zameldowany" jest dostępny to IMO dość sprawnie.

    > 6 miesięcy po stwierdzeniu nieobecności w domu ?

    Natychmiast po wyprowadzce zacząć i skończy się IMO szybciej
    niż myślisz, dostaniesz pytanie (poparte papierem do podpisania)
    o stan faktyczny, ze standardowym pouczeniem ile lat odsiadki
    przysługuje za poświadczenie nieprawdy ;)
    Którą wersję podpiszesz?
    Nie bierzesz pod uwagę, że zmieniający m-ce zamieszkania ma
    obowiązek SAMEMU się wymeldować, więc urząd ma podstawy do
    pytań.
    Co innego, jak ktoś ma "wszystko gdzieś" (bo wyjechał za granicę
    albo podobnie) i co innego jak CHCE mieszkać w danym miejscu.
    IMO - dopóki by mieszkać w tamtym lokalu to oczywiście nie
    ma problemu (oprócz awantur jak rozumiem :]).
    Ale nie mieszkać, nie uciec przed urzędem i zostać zameldowanym
    się nie da.

    > Czy przychodzi ktoś z Urzędu i stwierdza ten fakt ?

    Mam doświadczenia tylko z wymeldowaniem osoby o "nieustalonym
    miejscu pobytu" - urząd przeprowadzał m.in. procedurę z wysłaniem
    korespondencji na adres zameldowania. Na pewno trwa to dłużej
    niż w przypadku kiedy były zameldowany jest pod ścianą: skłamać
    (i narazić się na odpowiedzialność karną) czy potwierdzić ze
    jednak już tam nie mieszka.
    W razie sprzecznych zeznań stron być może UM przeprowadzi wizję
    lokalną, tzn. spyta sąsiadów kto tam w końcu mieszka :|

    pzdr, Gotfryd